אלקיים לאחר הדריסה, והיום
אלקיים לאחר הדריסה, והיוםצילום: חוננו

עתניאל אלקיים, שנפצע בפיגוע דריסה בירושלים לפני כשלוש שנים, תובע כעת את המחבל הדורס בלמעלה ממיליון ש"ח בעקבות הנזקים הגופניים והנפשיים שנגרמו לו כתוצאה מהפיגוע.

התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים ע"י עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' המייצג את הפצוע ואת חברו שסעד אותו בזמן ההחלמה מהפיגוע.

בתביעה תואר הפיגוע, שהתרחש לפני כשלוש שנים. בעוד התובע וחבר נוסף צעדו סמוך למלון הר ציון בירושלים שמעו "רעש של מנוע מכלי רכב המאיץ מאחוריהם, אופנוע הנהוג בידי הנתבע התנגש במכוון בעוצמה רבה בתובע מאחור – בצדו השמאלי, מעוצמת ההתנגשות הועף התובע באוויר ונפל עלה ארץ".

בהמשך התביעה נכתב, "הנתבע .. קם והחל ללכת לעבר חברו של התובע תוך שהוא מחזיק בידו הימנית את קסדת האופנוע ובידו השמאלית סכין באורך 11ס"מ, אותה הכין מבעוד מועד – בעת שתיכנן לבצע את הפיגוע".

עוד תואר בתביעה, "חברו של התובע נלחם על חייו ונאבק בנתבע. בשלב מסוים הסכין לא היתה יותר בידי הנתבע – או אז החל הנתבע לתקוף את חברו של התובע באמצעות קסדת האופנוע תוך שהוא הולם בפניו שלוש פעמים באמצעותה".

כתוצאה מכך נפצע אלקיים, סבל מפגיעות בגפיים, חבלות בפנים ונזקק לתפרים בראשו. חברו שהיה עמו נפצע אף הוא. כעת, תובעים אלקיים וחבר קרוב שסעד אותו בזמן החלמתו מהפציעות את המחבל על הנזקים הגופניים, הנפשיים והכספיים שעברו, בסכום של למעלה ממיליון ש"ח.

עורך דינם של התובעים מסר, "אנחנו נעשה כל מאמץ כדי לגבות מחיר כמה שיותר כבד מאת המחבל. אנו מאמינים שבמלחמה בטרור צריך להילחם בכל הכלים האפשריים. הריסת בתים, גירוש משפחות מחבלים, שלילת אזרחות, ענישה כלפי כל גילויי תמיכה או סיוע למחבלים וגם פגיעה בכיס של המחבלים על ידי תביעות בבית המשפט. אנו עושים את שביכולתנו כארגון אזרחי ומצפים ככל אזרח שהמדינה תגביר את הענישה ותרחיב את כלי ההרתעה כנגד המחבלים האיסלמיסטים".

נזכיר כי לאחר גזר הדין הגיש המחבל, מוראד רג'בי, ערעור על חומרת עונשו. בימה"ש העליון דחה את הערעור, ועל רג'בי הושת עונש של 15 שנות מאסר. בדיון שהתקיים בביהמ"ש העליון העביר אלקיים מכתב מרגש לשופטים, במכתבו תאר את הצטרפותו לעם ישראל, ואת בקשתו מהשופטים שלא להיענות לערעור המחבל.