גנץ
גנץFlash90

ג'ואל בננסון, יועץ אסטרטגי שעמד מאחורי שני ניצחונותיו הסוחפים של ברק אובמה בבחירות לנשיאות ארה"ב, יעניק שירותי יעוץ לבני גנץ ומפלגת כחול לבן בקמפיין הבחירות לכנסת.

העיתונאי בן כספי מדווח הבוקר (שלישי) בעיתון מעריב כי בננסון עומד בראש פירמת ייעוץ אסטרטגי וסקרים הנושאת את שמו בניו יורק. הוא מייעץ לחברות ענק אמריקאיות ומזוהה בעיקר עם המפלגה הדמוקרטית.

בנסון היה גם אחד האסטרטגים בקמפיין של הילרי קלינטון לנשיאות ב־2016, מירוץ שהסתיים בהפסד לנשיא הנוכחי דונלד טראמפ. בננסון הוא יהודי המתגורר בניו יורק וככל הנראה יגיע לישראל בחודש הבא.

גורמים בצמרת כחול לבן אמרו לעיתון מעריב כי "שכירת שירותיהם של מומחי סקרים וייעוץ אסטרטגי אמריקאים אינה דרמטית, ונעשית בעיקר כדי לנצל את מאגר הידע העצום שלהם בניתוח סקרים וממצאי שטח".

הגורמים הדגישו: "הבוחר הישראלי בעל מאפיינים שונים מהבוחר האמריקאי, ובסופו של דבר, את העבודה האמיתית נצטרך לעשות כאן, בשטח".

ברק אובמה
ברק אובמהצילום: רויטרס

בעיתון ''ישראל היום'' דווח הבוקר (שלישי) כי יו"ר רשימת כחול לבן, בני גנץ, נועד בימים האחרונים עם רבנים בציונות הדתית בניסיון להרחיב את קהל המצביעים של מפלגת המרכז-שמאל.

המפגש נערך בביתו של איש ''כחול לבן'', ח"כ חילי טרופר, במושב נס הרים.

במפגש נכחו בין היתר הרב דני טרופר, מייסד תנועת "גשר" ואביו של ח"כ טרופר; הרב אבי גיסר - רב היישוב עפרה וראש מועצת החמ"ד, הרבנית יפה גיסר - יו"ר עמותת בת עמי, הרב רפי פוירשטיין - מראשי ארגון צהר, הרב משה ליכטנשטיין - ראש ישיבת הר עציון, הרב שלמה ברין - יו"ר הוועד המנהל של מכללת הרצוג והרב ישראל סמט מהגרעין התורני בלוד.

ממפלגתו של בני גנץ נמסר כי "כחול לבן היא מפלגת מרכז שלטונית, וככזו היא פונה לקהלים רבים בחברה הישראלית. בני גנץ והנהגת כחול לבן מאמינים בחשיבות של הידברות ושיתוף פעולה, ובמסגרת זו נפגשים עם מנהיגים של קהילות שונות. אנו מכבדים את המשתתפים בפגישות ולא מפרטים על אודות הנאמר בהן".