ארכיון
ארכיוןצילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז ת"א הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חוסן בן אחמד סטל, בן 21 מיפו, בגין גרימת מותו ברשלנות של איברהים מוחמד ז"ל, הפקרה לאחר פגיעה ונהיגה ברשלנות הגורמת לחבלה של ממש.

על פי כתב האישום, ב-27 במאי 2019 נהג הנאשם ברכב פרטי ברחוב חריף אייזיק ביפו מכיוון מזרח למערב, לכיוון צומת הרחובות חריף אייזיק ורחוב יפת, כאשר מהלך כל נסיעתו נהג בניגוד לכיוון התנועה בנתיב השמאלי בכביש המיועד לכלי הרכב הנוסעים ממערב למזרח.

באותה עת רכב איברהים מוחמד ז"ל (20) על אופנוע בצד ימין של הכביש, מכיוון מזרח למערב, כאשר הוא מרכיב על האופנוע מאחוריו אדם נוסף.

השניים התקרבו אל הצומת בכיוון נתיב נסיעתם כאשר הנאשם, אשר נסע בנתיב הנגדי בכביש, סטה בחוזקה ימינה עם רכבו אל עבר נתיב הנסיעה של האופנוע מבלי לבלום את הרכב ופגע בחלקו האחורי של האופנוע עם חזית הרכב.

כתוצאה מכך, הוטל מוחמד בעוצמה רבה על הכביש, ובמקביל נפל האדם הנוסף מהאופנוע והוטח אל עבר שמשת הרכב. ניידת מד"א אשר הוזעקה לזירת התאונה פינתה את מוחמד בבהילות לביה"ח "וולפסון" בחולון כשהוא פצוע אנוש וסובל מפגיעה רב-מערכתית קשה. כ-3 שעות לאחר התאונה נפטר מוחמד מפצעיו. בנוסף, נפצע האדם הנוסף באורח בינוני בגפיו.

הנאשם שידע היטב כי פגע בשניים, נמלט מזירת התאונה מיד בסמוך לאחר התאונה יחד עם אלמוני שהיה איתו ברכב באותה העת, ועזב מבלי להגיש להם עזרה כשהם שוכבים פצועים בזירת התאונה.

בנוסף, החל ממועד התאונה ועד ה-9 ביוני 2019, המועד בו הסגיר עצמו הנאשם לידי אנשי המשטרה, הסתתר הנאשם במקום לא ידוע על אף שידע היטב כי הוא דרוש לחקירה בנוגע לתאונה.

עם הגשת כתב האישום הוגשה בקשה להארכת תנאים מגבילים ולפסילה מלהחזיק ברישיון נהיגה עד תום ההליכים המשפטיים.