דברי השר ארדןדוברות המשטרה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן דורש לנהוג בחומרה כלפי אלימות של שוטרים שלא הוכח שיש בה צורך.

"עלינו לקבוע נורמה ברורה בנושא אפס סלחנות לאלימות מיותרת מצד שוטרים. זה נוגע גם לגילויי גזענות. הודעתי שנקים בקרוב יחידה מיוחדת שמשימתה תהיה להיאבק בגילויי אלימות", אמר השר בטקס חילופי מפקד המחוז הצפוני של המשטרה.

ארדן התייחס גם לשיטור באוכלוסייה הערבית ואמר כי "ביישובים הערבים קיימים לצערנו אירועי ירי ונשק בלתי חוקי רבים. האתגר הגדול מכולם הוא מתן שירותי משטרה בחברה הערבית. אנחנו רוצים יותר שוטרים מוסלמים ויותר קשר עם החברה הערבית כולה".

מ״מ המפכ״ל ניצב מוטי כהן, התייחס לאלימות שהופנתה כלפי שוטרים במהלך מחאת יוצאי אתיופיה.

"משטרת ישראל היא משטרה חזקה הנכונה לכל משימה ואתגר. משקלו של הביטחון האישי במשוואת החוסן הלאומי מוטל בעיקר על כתפינו וזוהי האחריות המוטלת עלינו. אנו מתמודדים בימים אלו עם אתגר משמעותי על שמירת האיזון שבין מתן האפשרות להבעת מחאה לגיטימית לבין אכיפה של הפרת החוק והסדר. עלינו לזכור כי איפוק זוהי עצמה, המחייבת אותנו כאנשי מקצוע ומאפשרת את הבעת המחאה הלגיטימית", אמר כהן.

לדבריו, "במהלך המחאות האחרונות ובפרט בשבוע שעבר, היינו עדים לניצול של הרצון שלנו כמשטרה, לאפשר מחאה לגיטימית. חלק מהציבור פעל באלימות קשה כנגד אזרחים ושוטרים תוך הפרות סדר קשות. עשרות נעצרו עד כה ואנו נמצה עמם את הדין. בין מעשי האלימות חסרי התקדים היינו עדים גם לפגיעה בסמלי שלטון, פגיעה ברכוש, זריקת בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים והשלכת אבנים לעבר כוחות המשטרה, כשכל אלו הובילו לפציעתם של שוטרים רבים".

"ההחלטות שהתקבלו ע״י פיקוד המשטרה הן באחריותי ועל פי מיטב ניסיוני המקצועי והמבצעי. לא נאפשר פגיעה בשוטרינו. לא נאפשר התפרעות חסרת כל רסן ומנגד, נפעל תמיד באחריות לאכיפת החוק היכן ומתי שידרש, זהו מקור עוצמתינו", דברי כהן.

מ"מ המפכ"ל בטקס חילופי מפקד מחוז צפוןדוברות המשטרה