"אין זמן לילדים שלנו לחכות-מחויבים לילדים של היום"

היועצת המשפטית של המועצה לשלום הילד, עו"ד כרמית פולק-כהן, דורשת להתחיל בביצוע העברת האחריות על תחום החינוך לגיל הרך למשרד החינוך - באופן מיידי.

"ההצהרה של ראש הממשלה היא חשובה וחיונית", אומרת פולק-כהן בראיון לערוץ 7, "אנחנו חייבים לדאוג שהוא יבטיח את קיום הבטחה עוד בטרם הבחירות. קיום הבטחה חיוני כדי שנוכל להגן על הפעוטות, כדי שנוכל העניק הכשרה למטפלות, חשובה שנוכל לתת בטיחות פיזית ונפשית לילדים ופעוטות בגיליי לידה עד שלוש".

״לא יכול להיות שהצהרה תישאר רק על הנייר. אנחנו חייבים שראש הממשלה יבין שהמאבק הזה הוא מאבק על עתיד ילדינו ולילדים שלנו אין זמן לחכות. הגיע הזמן שכולנו נתגייס. הליכוד, כחול לבן וכל המפלגות זה לא מאבק של ימין ושמאל זה מאבק של כולנו. מתי נתעורר? זו הזדמנות לחולל שינוי אז למה אנחנו מחכים?", היא תוהה.

לדבריה, "ילדים נולדים בגיל אפס ולא בגיל שלוש. אי אפשר להסתפק בהעברה למשרד החינוך. רק בכנסת האחרונה חוקקו את חוק הפיקוח על מעונות יום שקובע פיקוח, הכשרה למטפלות ופיקוח. בחודש הבא החוק נכנס באופן כל כך מינורי שהמצב לא הגיוני".

"סוגיית המצלמות הוא סוגיה מורכבת. מה שהציבור לא מבין זה שלא יהיה צפייה בשידור חי. אנחנו מעוניינים להגן על הפרטיות של הילדים וגם של המטפלות. רק במקרה שבהם מתעורר חשד גורמי אכיפת החוק יכלו לצפות בצילומים", מסבירה פולק-כהן.

"חוק פיקוח על מעונות יום לפעוטות הוא חוק חשוב וחייב לקבל תכולה מידית. החוק אמור להתפרס על 6 שנים, אין זמן לילדים שלנו לחכות אנחנו מחויבים לילדים של היום ולא לילדים של מחר או עוד 6 שנים", היא מציינת.