הסטארטאפ REE חשף פלטפורמת רכב חשמלי המשנה את האופן שבו כלי רכב חשמליים בנויים.

כל הרכיבים שנמצאו בעבר מתחת למכסה המנוע של המכונית שולבו לתוך בסיס הרכב. חלל הגלגלים הפנימי מכיל מנועים חשמליים ותיבת הילוכים ממוזערת.

הפיתוח מיועד לשימוש של מגוון סוגי רכבים, למשל בדומה לקונספט שהציגה אמזון לרכב חשמלי אוטונומי המיועד להובלת סחורה לבתי הלקוחות. כך גם המקום שנחסך מעל בסיס הרכב של REE יכול לשמש עבור מטען, אך גם עבור נוסעים או לסוללה חשמלית גדולה יותר.

הפיתוח מאיץ מ-0 ל-60 קמ"ש בפחות מ- 3 שניות, ניתן להתאימו לשימוש של רכבי שטח, רכבי משא או לדגמי רכב אוטונומי. המודולריות מאפשרת ליצרני רכב מכל הסוגים כניסה חלקה ומהירה לעידן החשמלי ולהתקין על הפלטפורמה תצורות גוף רכב מגוונות שהן פיתחו.

דניאל בראל, מנכ"ל REE, סיפר "בנינו את כל המערכות מחדש, מערכת ההיגוי פועלת כמו בעולם התעופה ללא קשר מכאני בין ההגה לגלגלים. גם מערכת ההנעה מכילה מתלה חדש וגם גיר שאורכו 15 ס"מ במשקל 6 ק"ג בלבד, במקום הגיר הוותיק באורך חצי מטר עם עשרות גלגלי שיניים".

REE כבר משתפת פעולה עם יצרנים מובילים בתחום הרכב, ביניהן תאגיד מיצובישי, Mushashi, Linamar, Tenneco ו- NXP.