כרמל שאמה הכהן
כרמל שאמה הכהןצילום: פלאש 90

סיעת יהדות התורה תוקפת בחריפות את ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, בעקבות החלטת מועצת העיר להפעיל מערך הסעות מטעם העירייה בשבתות לאתרי הבילוי.

"נפל דבר בישראל! לבושתנו ולחרפתנו ביצעה עיריית רמת-גן מהלך מחפיר ומביש לאישור היסעי תחבורה ציבורית בימי שבת וחג, תוך פגיעה בסטטוס קוו הנהוג בכל השנים, ותוך התעלמות מרגשותיהם של רבבות תושבי העיר שומרי מצוות ומסורת ישראל", נמסר מטעם ראשי הסיעה סגן שר הבריאות ח"כ ליצמן ויו"ר וועדת הכספים ח"כ גפני.

לדבריהם, מדובר בחציית קו אדום של ראש עירייה הפועל ממניעים אנוכיים וחיפוש כותרות, ובכך מכתים את העיר רמת גן בהרס ערכי הדת וקדושת יום השבת. "צעד בוטה מעין זה יגרור מחיר פוליטי כבד נגד כרמל שאמה הכהן", אמרו.

בדבריהם האשימו את יו"ר הכנסת שלטענתם העניק רוח גבית למהלך. "יש להצטער על כך כי אמירתו של יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין שיש לתת לראשי הערים להחליט בנושא הפעלת תח”צ בשבת - נתנה רוח גבית להחלטה הקשה של עיריית רמת-גן הערב, גם אם יו”ר הכנסת לא התכוון לכך".

"'יהדות התורה' מביעה מחאה גדולה נגד ההחלטה המבישה. הסיעה לא תעבור על כך לסדר היום ותפעל בשיתוף אנשי חוק ומשפטנים על מנת למנוע את יישום ההחלטה לפגוע בשבת קודש ובסטטוס קוו", אמרו.