כרמל שאמה הכהן
כרמל שאמה הכהןצילום: יוני קמפינסקי

במערכת הפוליטית ממשיכים לתקוף את ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן בעקבות החלטת מועצת העיר להקים קווי תחבורה בשבת למקומות בילוי.

ח"כ אופיר סופר (הבית היהודי-האיחוד הלאומי) אמר כי ''יש לי המון אהבה לעיר רמת גן. כצנחן היא זכורה לי כעיר מאוד מחברת, העיר המאמצת של הצנחנים. אני שואל לאן לעזאזל אתה לוקח את זה אדון כרמל שאמה? ובעבור מה - אהבת התקשורת?

''מאז ומתמיד רמת גן היוותה גשר בין חילונים, חרדים, דתיים ומסורתיים. בהינף יד מגיע ראש העירייה שמתיימר לקרוא לעצמו מסורתי מבית ופשוט הורס את כל המרקם בין האוכלוסיות בעיר במספר החלטות פופוליסטיות והזויות שהשיא שלהן הגיע אתמול בישיבת מועצת העיר".

ח"כ סופר אמר לשאמה הכהן, ''אדוני ראש העירייה, אם אתה מתכוון להפוך את רמת גן לתל אביב 2 אולי כדאי שתלמד קצת ממאיר דיזינגוף עליו השלום, שלמרות היותו חילוני לא נתן יד לפגיעה ביום קדושתו של העם היהודי''.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי-האיחוד הלאומי) הגיב גם הוא על החלטת מועצת העיר רמת גן לאשר תחבורה ציבורית בשבת: "מיצר על כך שבעיריית רמת גן, בחרו בפגיעה בסטטוס קוו, בחרו בחילול השבת באמצעות תחבורה ציבורית, בפגיעה בקדושת השבת.

"מחזק את ידי הנאבקים למען שמירת השבת וערכי הנצח של עם ישראל. נמשיך לחזק את תודעת שמירת השבת, למען חוסננו הלאומי והחברתי'', הוסיף יוגב.

סגן השר מאיר פרוש (יהדות התורה) אמר כי מדובר בדריסה בוטה של הסטטוס קוו. "ההחלטה המבישה שקיבלה מועצת עיריית רמת גן, פוגעת אנושות בכל יהודי ויהודי שהשבת והמסורת חשובה לו, הן תושבי רמת גן והן אלו מחוצה לה. בנוסף לכך, היא לא רק פוגעת בדבר היקר ביותר לעם היהודי, אלא גם רומסת לחלוטין את הסטאטוס קוו שהיה נהוג כל השנים. כשנבחר ציבור שמכנה את עצמו שומר מסורת מצפצף בניד עפעף והורס את ערכי הדת והמסורת", אמר.

"תנועת אגודת ישראל העומדת מאז ומעולם בחוד החנית במערכה על שמירת שבת קודש, לא תאפשר זאת. ועל חבריה ונציגיה להתכנס מיידית כדי לעשות הכל בכל דרך אפשרית ולמנוע את החרפה הזו שעלולה לגרור בעקבותיה חילול שבת המוני בערים נוספות רח"ל", דברי סגן השר.