פרס ראשון בצילום
פרס ראשון בצילוםצילום: אלי סינגלובסקי

הזוכה לשנת 2019 בפרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר, הוא הצלם אלי סינגלובסקי.

הפרס כולל מענק כספי בסכום של 5,000 דולר ותערוכת יחיד במוזיאון תל אביב לאמנות שתוצג בשנת 2020.

פרס לורן ומיטשל פרסר לצלם צעיר, הוא פרס שנתי שמוענק מטעם מוזיאון תל אביב לאמנות זו הפעם החמישית.

אלי סינגלובסקי ( 1984), בוגר המחלקה לצילום בצלאל, הציג תערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם. בשנת 2014 זכה בפרס Epson לקידום המצוינות באמנות הצילום ע"ש אלי משה ז"ל ובפרס הצטיינות כלל אקדמית ע"ש רויטל סרי ז"ל, מטעם האקדמיה "בצלאל" (2014).

מנימוקי השופטים: "אלי סינגלובסקי יוצר מחקר צילומי טיפולוגי המתחקה אחר מורשת האדריכלות המודרנית של הברוטליזם, אדריכלות Post-War, במדינות שהיו הגוש המזרחי, בגרמניה ובישראל. באמצעות הצילום, חוקר סינגלובסקי תהליכים עירוניים מורכבים שהתרחשו במדינה וביבשת אירופה בעקבות מלחמת העולם השנייה, בהם הקיטוב ההולך וגדל בין המזרח למערב והצורך הדחוף בבנייה מחדש של מוסדות ומבני מגורים.

סינגלובסקי מצלם מבנים בשעות הלילה בחשיפות ארוכות, בשחור-לבן דרמטי ובקומפוזיציות ממורכזות התופסות את המבנה במלואו. הוא מבודד את המבנים המצולמים מסביבתם ומנטרל "הפרעות" והסחות דעת, בכדי למקד את מבט הצופה על האובייקט האדריכלי החזיתי על שלל פרטיו על רקע שמיים שחורים אטומים.

הבחירה לצלם באופן זה, מדגישה את המונומנטליות והפלסטיות של המבנים ומציגה אותם כנוכחות פיסולית במרחב, ללא דמויות אנושיות, שהעדרן הוא רכיב אחד בתוך מבע עשיר של ניכור בעידן המודרני והעכשווי".

צילומיו יוצגו במוזיאון תל אביב לאומנות.