מחאת יוצאי אתיופיה
מחאת יוצאי אתיופיהצילום: הלל מאיר/TPS

היחידה לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים פנתה היום (רביעי) לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, ניצב גדי סיסו, בבקשה לפתוח בחקירה בחשד לביצוע עבירות כלפי קטין על רקע גזעני.

הפנייה נעשתה על רקע פרסום בחדשות 12, ממנו עולה חשד כי רכב הסעות שהסיע קטין ממוצא אתיופי כבן 11, חטף וכלא אותו בתוך רכב ההסעות בו נהג, וכל זאת ממניע גזעני, לכאורה.

עוד נטען כי נהג ההסעות חטף וכלא את הקטין, לכאורה, כנקמה על פקקים שנוצרו בעקבות מחאות על רקע נסיבות מותו של סלמון טקה ז"ל.

במכתב ששלחה היחידה מצוין כי בסרטון שהוצג בכתבה ניתן לשמוע את נהג ההסעות מאיים על הקטין: "אתה שומע? עכשיו אני אראה לך. שעתיים אני אתקע אותך איתי עד לנתניה. אני אראה לכם מה זה אתיופים. ככה אתם עושים לי? אמא שלך תחפש אותך עכשיו שעתיים. אל תדאג, אני אראה לך מה זה".

"כמו כן, מהסרטון ניתן להתרשם גם כי הקטין מפוחד ומבוהל ממעשה הנהג. מצפייה בסרטון עולה חשד כי מעשיו של הנהג עולים כדי עבירות שונות בהן חטיפת אדם בכוונה שייכלא שלא כחוק, איומים, פגיעה בפרטיות ועבירות נוספות, וכל אלו, כביכול, מתוך מניע של גזענות".

"בנסיבות אלו", נכתב, "מתבקש ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה להורות על חקירה דחופה על מנת לברר את נסיבות המעשה ובהתאם לממצאים, למצות את הדין עם החשוד".

ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, עו"ד אווקה זנה, אמר כי "במידה וממצאי החקירה יאמתו את החשדות, מדובר, לכאורה, באירוע חמור של חטיפת קטין בן 11 לשם כליאה והתעללות בו - וזאת על רקע גזעני ותוך פגיעה בפרטיותו של הקטין לצד ביצוע עבירות נוספות. לביצוע עבירה פלילית ממניע גזעני, לכאורה, ישנה חומרה נוספת, ויש לפעול למיצוי כל חומרת הדין כנגד המבצעים עבירות על רקע גזעני ולהיאבק בתופעות אלו בעוצמה ובנחישות".