בני גנץ
בני גנץצילום: פלאש 90

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הבהיר הבוקר (חמישי) בראיון לגלי צה"ל כי מפלגתו איננה מתכוונת לעקור את ישובי יו"ש ממקומם, גם בהסדר מדיני עתידי.

"אנחנו אמרנו כמה וכמה פעמים שאנחנו בעד חתירה להסדר תוך הקפדה על הסדרי הביטחון וכמובן הזכות ההיסטורית שלנו במדינת ישראל, מבקעת הירדן, גושי ההתיישבות וכמובן ירושלים. אין חזרה לקווי 67', ואם וכאשר יתפתח איזה שהוא הסדר הוא יובא להכרעת העם. לכן אף אחד לא יעקר מביתו לא זה ולא זה", אמר גנץ בתגובה לנאום נתניהו בשומרון אמש.

"כך או כך היישובים ביהודה ושמרון יתפתחו, ואנחנו נעמוד אתם בקשר שוטף. אף אחד לא צריך להרגיש מאוים", הוסיף גנץ.

גנץ נשאל על פגישתו השבוע עם קבוצה של רבנים מהציונות הדתית, והאם מדובר בניסיון לקדם קואליציה עתידית. "אני מאמין בשיח בתוך החברה הישראלית ואני לא חושב שצריך להדיר איזו שהיא קבוצה ושום צד לא פסול לשיחה, להקשבה", השיב גנץ.

לדבריו, "זו לא יכולה להיות ססמה של כיתה א', זאת צריכה להיות משימה של מנהיגים פוליטיים ואני מחזיק מעצמי אחד כזה שצריך להקשיב ולשמוע. אנחנו מעם ישראל, אנחנו באותו מקום, עם אותם אינטרסים. כמובן שהיו חילוקי דעות אבל אם לא נדבר איך נתקדם. היתה שיחה מצוינת, זה היה יום עם הרבה טלטלות ודווקא השיחה אתם היתה החלק הטוב יותר של היום".

גנץ הדגיש, "אנחנו לא עוסקים בסוגייה הפלסטינית עכשיו. לא נעקור ישובים, נשאיר את היישובים, אנחנו לא מאיימים על אף אחד בעקירה".

בתשובה לשאלה אודות מפלגתו החדשה של אהוד ברק השיב גנץ, "כחול לבן היא האלטרנטיבה השלטונית היחידה שקיימת מול נתניהו, ואנחנו נמשיך ונפעל להיות הסיעה הגדולה ביותר כי רק בכוחנו להחליף את השלטון".