זיוה מאיר
זיוה מאירצילום: יח"צ

"זה לא סוד שהיחס לצמד המילים 'החופש הגדול' הוא אחד הפערים הגדולים ביותר בינינו לבין ילדינו", מגלה מנחת ההורים זיוה מאיר, "אצל הילדים, אין דבר יותר משמח מהחופש. ואצל ההורים? זה אולי האתגר הכי גדול בשנה".

ממה אנחנו כל כך חוששים?

"יש את החששות של מה הילדים יעשו בזמן העצום שהתפנה להם. אבל לרוב, אם נבדוק נכון, יש לנו איזושהי תחושה שהמקום שלנו כהורים, המקום שלי כאמא והמקום שלו כאבא, לא כל כך בטוח בחופש הגדול. מן חוסר ביטחון בסמכותיות שלנו. זה קצת פרדוקסלי, הרי עכשיו, בניגוד לשנת הלימודים, יש לנו זמן נוסף לשמש כאבא ואמא, ופתאום ברגע האמת אנחנו נרתעים מהתפקיד החשוב הזה".

בחודשים האחרונים עומלת זיוה מאיר על מיזם אינטרנטי ניסיוני בשם 'הורים בגדול', המעניק כלים ייחודיים לאתגרי החופשה. לשם כך היא מחפשת 50 זוגות הורים להתנסות בסדנה, לפני השקתו לכלל הציבור.

"במיזם 'הורים בגדול!', אנחנו עובדים על המקום הסמכותי שלנו לצד החוויה של השחרור והחופשה של הילדים. אני משוכנעת שהורים שייכנסו לתהליך, ימצאו את עצמם בפתיחת שנת הלימודים הבאה כהורים טובים יותר. בטוחים יותר. סמכותיים יותר – ובד בבד גם 'זורמים' יותר", מספרת מאיר.

היא הוסיפה, "מדובר בסדנה ייחודית של 2 שיעורים שנשלחים בכל שבוע במהלך כל החופש הגדול. בנוסף לזה, נארח גם אנשי מקצוע בתחום ההתמכרות של הילדים למסכים ולאינטרנט. נקיים גם שני שיעורים וירטואליים בשידור חי. כרגע זה סוג של פיילוט שאני רוצה להריץ עם כמה עשרות זוגות הורים, כדי לשמוע את התגובות שלהם. אני מחפשת הורים רציניים שבאמת מוכנים לשמוע את השיעורים, להשתתף בשידורים החיים ולתת פידבק לאחר הסדנה".

זה לא משהו שמצריך תרגול בכל ימות השנה?

"הדבר הראשון הוא הנכונות לשים על השולחן את החששות. וודאי שהחופש מביא איתו התמודדויות גדולות בהרבה משאר ימות השנה, וניתן עליהן דגש מיוחד בסדנה. אתן רק דוגמה אחת שמהלכת אימים על הרבה בתים: עידן המסכים. זהו אתגר שלא היה לנו כילדים, ודאי לא בעוצמה כזו.

"יש פה משהו שמצריך חשיבה והתמודדות. בנוסף, לפעמים בעיות שנראות 'קטנות' לאורך השנה, מתפוצצות בעוצמה בחופש הגדול. אני כאן כדי לעשות יחד את המסע המשפחתי הזה, שיהפוך את החופש לחוויה חיובית האמת, זו שאלה טובה. גם אני אינני יודעת. לכן כדי למקסם את ההצלחה, אנחנו בונים קבוצה ניסיונית. ננסה בזמן קצר מאוד להעביר להם כמה שיותר כלים מתוך השיטה שלי. זו קבוצה מצומצמת ומוגבלת ל-50 זוגות כך שנוכל לעקוב ולשמוע מהם על ההתקדמות או חלילה כשלונות. זו ממש קבוצת מחקר".

שווי הסדנה כ-350 ₪, והיא ניתנת למשתתפי הפיילוט בדמי רצינות של 69 ₪ בלבד.

הורים המעוניינים להצטרף לתהליך לחצו כאן

סדנת הורות לאתגרי החופש
סדנת הורות לאתגרי החופשצילום: יח"צ