לימודים בחו"ל
לימודים בחו"לצילום: יח"צ

מכללת "תל אביב מדיקל קולג'" הינה מהחלוצות בתחום המכינות ללימודי רפואה בחו"ל, ותחתיה עוברים לא פחות מ100 סטודנטים בשנה.

הליך הקבלה ללימודי הרפואה בישראל אינו דבר של מה בכך. מדובר בהליך ארוך ומורכב, במסגרתו נדרש המועמד הפוטנציאלי לעמוד במכלול רחב של קריטריונים ודרישות ברמה הגבוהה ביותר.

לדוגמא, על המועמד להשיג ציון גבוה של מעל 720 במבחן הפסיכומטרי, נתון הנחשב הרחק מעל הממוצע, מה שלעיתים מצריך מצד המועמד לגשת לבחינה יותר מפעם אחת, ובמקרים לא מבוטלים אף שלוש פעמים ויותר.

בישראל קיימת חשיבות עליונה ביחס ללימודי מקצוע הרפואה, הבאה לידי ביטוי בסינון קפדני של המועמדים הטובים ביותר - האליטה של המוחות - דבר הגורר, מטבע הדברים, לכישלון או אי הצלחה מצד חלק גדול מהמועמדים,

אשר למרביתם, יש להניח, סביר כי כן טמון הפוטנציאל והכישורים המתאימים להוות חלק מתחום הרפואה. נתון זה אינו מעורר דאגה כפי הנראה מצד הגורמים הממשלתיים הנוגעים בדבר, שהרי נוצר מחסור משמעותי ברופאים בישראל, לצד ביקוש עצום ההולך וגובר עם הזמן. לשם כך נחוץ פיתרון.

לימודי רפואה בחו"ל - הפיתרון

הפיתרון המושלם לכל הנאמר לעיל הוא מאוד פשוט - לימודי רפואה בחו”ל. תנאי הקבלה ללימודי הרפואה בחו"ל הן "שמיים וארץ" לעומת הדרישות בישראל, בעוד שהרמה, לעיתים היא גבוהה מזו שבישראל.

חשוב לציין כי במתאריך ינואר 2019, קבע משרד הבריאות כי על מנת שתעודת הלימודים ממוסד ללימודי רפואה בחו"ל תהיה מוכרת בישראל, יש ללמוד אך ורק באוניברסיטאות שהן חלק ממדינות ה OECD.

לאחר שהשתכנענו ללמוד רפואה בחו"ל - מהו השלב הבא?

השלב הראשוני בקבלה ללימודי רפואה בחו"ל הוא מעבר של בחינה (ברמה גבוהה יחסית). כישלון בבחינה יגרור תקופת המתנה של שנה נוספת עד שניגשים לבחינה נוספת.

כישלון בבחינה נובע לרוב מהכנה שאינה ראויה, אך ניתן לפתור זאת בקלות על ידי מכינה ללימודי רפואה בחו"ל אשר תפקידה להכין את המועמד באופן ממוקד ומקצועי לבחינת הכניסה לאוניברסיטה לרפואה בחו"ל.

מכינות לרפואה קיימות בכל רחבי העולם, אך עבור סטודנטים ישראלים אשר מעוניינים להתקבל ללימודי רפואה באוניברסיטאות בחו"ל, קיימות מספר מכללות ייעודיות בישראל, בעלות סטנדרטים זהים לאלה שבחו"ל, לרבות לימוד בשפה האנגלית בלבד, דוגמא למכללה כזו היא מכללת תל אביב מדיקל קולג' – מכינה ללימודי רפואה בחו"ל, הנחשבת לאיכותית והגדולה מבין המכללות הקיימות בארץ. המכללה מהווה חלק מרשת של מכללות ייעודיות בינלאומיות העוסקות בלימודי מכינה לרפואה, כסיוע מקצועי מקיף עבור סטונדטים המעוניינים להתקבל בהצלחה ללימודי הרפואה בחו"ל ובאירופה בפרט.

קיימות כ-40 אוניברסיטאות פוטנציאליות בחו"ל ובאיחוד האירופי בפרט (המונה כ10 מדינות) אליהן ניתן להתקבל בסיוע המכינה של תל אביב מדיקל קולג' במגוון תחומי הרפואה, כגון: רפואה כללית, רפואת שיניים , וטרינריה ופיזיותרפיה.

בין המדינות המובילות אליהן ניתן להתקבל הן - איטליה, הונגריה, פולין, סלובקיה, ליטא, צ'כיה .

כמות החומר הנלמד במכינה של תל אביב מדיקל קולג' היא דיי רבה, וכוללת התעמקות במגוון מקצועות מתחום המדעים, לרבות ביולוגיה (בעיקר של התא), כימיה כללית ואורגנית, אנטומיה, פיזיקה ומתמטיקה.

מכללת תל אביב מדיקל קולג' מדגישה כי מטרתה להכין את המועמדים באופן המקצועי ביותר, ללא שום הקלות והנחות, זאת על מנת להבטיח כי אותו מועמד בסופו של תהליך יעבור בהצלחה את מבחני הקבלה ללימודי הרפואה בחו"ל. משך הזמן של לימודי המכינה נע בסביבות ה6 חודשים.

בין היתרונות הבולטים של מכללת תל אביב מדיקל קולג' ניתן למנות את הבאים:

- בחינות הקבלה למספר אוניברסיטאות לרפואה בחו"ל נערכות מתאם המכללה בתל אביב, ונעשית על ידי ובשיתוף עם נציגי האוניברסיטאות בחו"ל.

- סגל מקצועי המונה מגוון של מרצים מנוסים ומעוטרים, לרבות בעלי תואר PhD אקדמאי בתחומי המדעים הרלוונטיים - ביולוגיה, כימיה, פיזיקה ועוד.

- תעודה מוכרת - התעודה של תל אביב מדיקל קולג' מוכרת כאסמכתא לרקע לימודי המדעים לצורך קבלה למספר אוניברסיטאות לרפואה באירופה, שם זה נדרש כתנאי בסיסי.

ועוד כמה מילים על המרצים של מכללת תל אביב מדיקל קולג'

ד"ר שחר גבע - מייסד ומנכ"ל המכללה, מרצה לאנטומיה, ד"ר לרפואה (MD), ד"ר שחר גבע הוא נציגן הרשמי בישראל ובאירופה של אוניברסיטאות לרפואה מצ'כיה , פולין , ליטא ,קפריסין ומדינות נוספות.

עודד בסיס - MSc, מרצה לפיסיקה ומתמטיקה. בוגר תואר ראשון (BSc) ותואר שני (MSc) מהפקולטה לפיזיקה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. עסק במחקר בפיזיקה במסגרת האוניברסיטה העברית.

בעל נסיון של למעלה מ 10 שנים בהוראת ותירגול פיזיקה לסטודנטים לתואר ראשון בפקולטה לפיזיקה והנדסה.

פרופ' ג'ררדו ביק מאוניברסיטת בר אילן , ד"ר כפיר אומנסקי ממכון ויצמן , ד"ר אלון איקן ד"ר ברפואה מהטכניון ועוד .