ח"כ אופיר סופר
ח"כ אופיר סופרצילום: יצחק קלמן

ח"כ אופיר סופר (הבית היהודי-האיחוד הלאומי) מאמין שעד לרגע סגירת הרשימות, האיחוד במפלגות מימין לליכוד יהיה משמעותי הרבה יותר מכפי שהוא נראה היום.

חרף חילופי ההאשמות בין השר בצלאל סמוטריץ' לעו"ד איתמר בן גביר, סופר רואה את ''עוצמה יהודית'' ממשיכה גם במערכת הבחירות הזו להיות שותפה לאיחוד הימין.

"אני חושב שהאיחוד הלאומי לאורך כל הדרך ובודאי השר בצלאל סמוטריץ', פעלו גם בסיבוב הקודם וגם בזה הנוכחי כדי שנרוץ יחד, כולל עוצמה יהודית. התגובות של בצלאל נובעות מטעם של אכזבה מהטענות כלפיו. אנחנו מתאמצים על האחדות והיא חשובה לנו - ועדיין צריך להתאמץ ואני מקווה שנגיע בסוף לתוצאה טובה".

חרף הקולות הנשמעים בחלקים מסויימים של איחוד מפלגות הימין, סופר רואה בתוך האיחוד גם את מפלגת הימין החדש. "אני רוצה לקוות שנחבר גם את שקד ובנט אלינו. אני לא אומר שאין משקעים, אבל למרות המשקעים זה מה שצריך לעשות.

"אפשר להסתכל גם על שתי קדנציות יפות שהיו לנו ביחד ועל הישגים יפים. קורה שאנשים טועים ועכשיו זה באמת הזמן לשים את הדברים בצד, להסתכל קדימה ולאחד כוחות".

"יש שאלה אם מישהו שאינו דתי יכול לעמוד בראש רשימת הציונות הדתית, אבל בסופו של דבר אנחנו מכירים את איילת ויודעים מי היא. הדברים צריכים להתלבן והם מתלבנים. ככל שנתקרב למועד סגירת הרשימות יהיו הכרעות. אני חושב שצריך להכריע יותר מוקדם כי ראינו שאם עושים זאת ברגע האחרון, זה לא תמיד יוצא כמו שצריך", מוסיף סופר.

לדבריו, "זו סוגיה רצינית, כי בסוף מי שיצביעו על העניינים השונים - בין אם בנושאי ארץ ישראל, בין אם סוגיות חברתיות ובין אם בענייני דת ומדינה - אנחנו צריכים לדעת מה האנשים במפלגה אחרת יצביעו כדי לסמוך עליהם. אני מסכים שיש פחות מקום לדקדוקי עניות כי המצב הפוליטי הוא לא טוב, בלשון המעשה, לכן הרצון לחבר גובר על הרצון לדקדק".

הוא חושב המפלגות המרכיבות את כלל הזרמים בציונות הדתית צריכות לחשוב בעתיד גם על מיזוג מלא. "לדעתי צריך ללכת למיזוג של המפלגות ולקבוע כללים קבועים איך מסדרים את הרשימה הימנית-דתית שבדרך כלל תהיה מימין לליכוד".

"כרגע המצב הפוליטי נראה רע, אבל חודשיים וחצי הם הרבה מאוד זמן. אנחנו אנשים מאמינים, מתאמצים ונאמנים לדרכנו ונקווה שהדברים יסתדרו", מסכם ח"כ סופר.