פייגלין במחנה יהודה
פייגלין במחנה יהודהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, שב והסביר הערב (חמישי) מדוע לא יוכל להצטרף לבלוק טכני עם ''איחוד מפלגות הימין'' ויעדיף ליצור רשימה אחת עם מפלגת הימין החדש.

''כשאנחנו אומרים שאנחנו לא נלך עם איחוד מפלגות הימין זה לא כי הם אנשים רעים או רבנו איתם, יש שם אנשים טובים כמו בכל מפלגה אחרת", אמר פייגלין בצ'ט לייב שקיים בפייסבוק.

''כשאתה רוצה להגיע מתל אביב למטולה ואתה לוקח אוטובוס לחיפה, הוא יקח אותך את רוב הדרך, ושאר הדרך תצטרף להסתדר כדי להגיע מחיפה למטולה. אבל כשאתה רוצה להגיע למטולה אתה לא יכול לקחת אוטובוס לאילת".

פייגלין הסביר את המשל: ''כדי שיהיה חיבור צריכה להיות חפיפה מספיק משמעותית שלא יוצרת סתירה מהותית לחלק ניכר מהבוחרים שלך. כל רעיון החירות של 'זהות' הוא להוציא את המדינה מהוורידים שלנו, הרעיון הזה לא עומד בסתירה למפלגת הימין החדש. נפתלי כבר מדבר מתוך המצע של זהות... עם הימין הליברלי וההתקפה על ההסתדרות, זו לא פעם ראשונה, זה יורד שם בגרון בקלות וזה יכול להתחבר.

"אבל כל האטטיזם והדיפסטייטיזם הזה של איחוד מפלגות הימין, זה לא מתאים לנו ולא מתחבר, זה ירחיק מאיתנו חלק ניכר מהבייס - אנשים צעירים שצריכים את הבשורה המרכזית של חירות", אמר יו"ר מפלגת זהות.

לדברי פייגלין, בכל הנוגע לארץ ישראל הוא ימני יותר מאשר אנשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי. ''זה נכון שבעניין של ארץ ישראל פרופר, ימין פרופר, אנחנו פחות או יותר באותו מקום ואפשר אפילו לומר שאנחנו יותר ימניים מהם, אבל זה מקטע מבשורה גדולה ורחבה. בכל שאר האלמנטים אין חפיפה אז אנחנו לא רואים איך הדבר הזה יכול לעבוד''.