אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

היישוב אלקנה שבשומרון הגיע למקום ראשון בארץ בשיעור הזכאות לבגרות, ומוביל בכל המדדים ההשוואתיים החינוכיים שנבדקו.

98.3% מהתלמידים הלומדים במוסדות החינוך באלקנה סיימו את הלימודים עם זכאות לתעודת בגרות, כולל תלמידי החינוך המיוחד. הממוצע הארצי עומד על 69.9%.

שיעור הזכאים לתעודת בגרות בהצטיינות עומד באלקנה על 14.4% לעומת שיעור ארצי של 8.2%. 32.7% מהתלמידים ביישוב למדו 5 יח"ל במתמטיקה לעומת שיעור ארצי של 15.5%. כמו כן, 75% מתלמידי אלקנה למדו 5 יח''ל באנגלית, לעומת שיעור ארצי של 37.7% ארצי.

רשת אורט ישראל החלה לפני כשנתיים לנהל את המוסדות העל יסודיים באלקנה ופועלת בשיתוף פעולה הדוק עם המועצה המקומית.

אסף מינצר
אסף מינצרצילום: תחיה פלבין

ראש המועצה המקומית אלקנה, עו"ד אסף מינצר, בירך על הנתונים: ''כבוד גדול וגאווה ענקית שתלמידות ותלמידי אלקנה הגיעו להישגים הגבוהים ביותר בארץ בתחום החינוך, עם האחוז הגבוה ביותר בארץ בזכאות לבגרות, עם הצלחות כבירות במדדים השונים שנבדקו כולל תעודת בגרות מצטיינת ואחוזים גבוהים ביותר המסיימים בהצלחה 5 יחידות לימוד במתמטיקה ובאנגלית.

"משמח לראות שההשקעה הגבוהה של המועצה ושל רשת אורט ישראל במוסדות החינוך, בשילוב צוות ניהול והוראה מעולה בישיבה ובאולפנה והנהגות הורים מסורות במוסדות השונים, נושאת פרי ומביאה להצלחות".

''זהו אות כבוד נוסף ליישוב אלקנה, בהמשך לפרס החינוך שבו זכה השנה ממ"ד כרמים אלקנה, וכעת גם במוסדות החינוך העל יסודיים", הוסיף מינצר.

הענקת פרס החינוך לממ"ד כרמים אלקנה
הענקת פרס החינוך לממ"ד כרמים אלקנהצילום: ללא קרדיט