ספינת מלחמה
ספינת מלחמהצילום: אייסטוק

האם בריטניה ואיראן לקראת התנגשות צבאית? כלי התקשורת בממלכה מדווחים כי בריטניה החליטה לשלוח ספינת מלחמה שנייה למפרץ הפרסי, ולהעלות את רמת הכוננות לרמה 3 – הגבוהה ביותר, בעקבות המתיחות הצבאית עם איראן.

כזכור, בשבוע שעבר ניסו ספינות של הצבא האיראני להשתלט על מיכלית נפט בריטית במיצר הורמוז, אך נהדפו על ידי ספינת מלחמה בריטית ששייטה באזור. על פי הדיוחים בתקשורת הבריטית, רמת הכוננות הגבוהה ביותר נקבעת כאשר "הסיכון למתקפה על ספינה בריטית הוא קריטי".

על פי מקור בצבא הבריטי שהתראיין לרשת CNN ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב של הממשל הבריטי יחד עם ראשי הצבא.

"לאחר הערכת מצב וניתוח מידע מודיעיני, התנהגות קודמת של איראן, אירועים אחרונים ושותפויות בינלאומיות, הוחלט להעלות את רמת הכוננות לגבוהה ביותר ולשלוח ספינת מלחמה נוספת למפרץ הפרסי. מידע מכל המקורות האלו איפשר לממשלת הוד מלכותה לקבל החלטות שיגנו על האינטרסים של הממלכה ובנות בריתה. המשלוח של ספינת מלחמה נוספת יבטיח כי בריטניה, לצד שותפים בינלאומיים, יכולים להמשיך ולתמוך בחופש השיט עבור ספינות בנתיב התחבורה הימי החיוני הזה" אמר המקור לרשת CNN.

איראן הכחישה כי ספינות המלחמה שלה ניסו להשתלט על מיכלית הנפט הבריטית, אולם גורמים רשמיים בממלכה אישרו כי טהרן עמדה מאחורי ההוראה.