השר ארדן: הרש"פ מהדקת יחסים עם ארגוני ה-bds

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, יציג הבוקר (ראשון) דו''ח בישיבת הממשלה יחד עם ראשי המשרד לעניינים אסטרטגיים על ההסתה ברשות הפלסטינית ועל הידוק היחסים עם ארגוני החרם על ישראל.

"אני חושב שהחידוש המרכזי שניתן לראות בחצי השנה האחרונה, זה הידוק הקשר בין הרשות הפלסטינית לבין הרעיון של ה-B.D.S, רעיון של חרם על מדינת ישראל", אמר ארדן.

לדבריו, "כל מי שחושב שיש עוד איזה שהוא פרטנר בצד הפלסטיני, אני חושב שהדו"ח שאנחנו נציג היום קובע בצורה מאוד חד משמעית שאבו מאזן ובכירי הרשות מוכוונים כולם לכיוון אחד ברור: דה-לגיטימציה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ולקיומה כמדינה יהודית".

השר קבע כי ישנם צעדים שצריכים להינקט כתוצאה מהנתונים שיוצגו בדו"ח: "זה אמור לבוא לידי ביטוי לאחר מכן בפעילות המדינית שלנו, אנחנו פועלים כל העת גם כדי לצמצם את מקורות המימון של ארגוני החרם".

ארדן הסביר כי למרות שכרגע פעילות ארגוני החרם אינה צולחת הם מהווים איום לטווח הארוך: "אנחנו מצליחים להכריע את ארגוני החרם פעם אחרי פעם, זה לא אומר שהאתגר של הדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל הוא לא אתגר משמעותי לטווח בינוני ולטווח ארוך כי כשיש כאן מסע הסתה ושיסוי ושקרים מצד הרשות הפלסטינית ויחד עם ארגונים שהיא מסייעת להם זה עלול להשפיע על הדור הצעיר במדינות מערביות בעולם ולייצר לנו קשיים מאוד גדולים בעתיד, גם קשיים מדיניים וגם קשיים כלכליים".

לשאלת כתב ערוץ 7 על ניסיונות קידום הסכם מדיני על ידי נשיא ארה"ב לאור הדו"ח שמפרסם משרדו אמר ארדן "אנחנו מקבלים בברכה כל ניסיון לקדם תהליך מדיני במזרח התיכון אבל אנחנו לא יכולים להיות תמימים כאשר אבו מאזן וכל ההנהגה שלו מוכוונים לדה-לגיטימציה של מדינת ישראל, שום עסקת מאה אין לה היתכנות כיום ולכן צריך להיות ריאליים".

השר ארדן התחמק מהשאלה האם הוא ויתר על תפקיד השגריר באו"ם, והגיב "כאשר יהיה לי מה להודיע לכם בעניין הזה אשמח להודיע לכם".