טראמפ
טראמפReuters

האם הנשיא דונלד טראמפ החליט לנטוש את הסכם הגרעין עם איראן רק מסיבות אישיות?

על פי מסמכים מסווגים ששלח שגריר בריטניה בארה"ב, קים דרוץ', ההחלטה של טראמפ לסגת מהסכם הגרעין לא נבעה מסיבות ביטחוניות אלא עקב העובדה שההסכם נחתם ע"י הנשיא הקודם אובמה, שאינו מוערך על ידי הנשיא טראמפ.

על פי דיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, השגריר דרוץ' עידכן את ראשי הממשל בלונדון כי כי טראמפ ביטל את השתתפות ארה"ב בהסכם הגרעין שנחתם עם איראן "בגלל סיבות אישיות, מאחר וההסכם נחתם על ידי הנשיא הקודם אובמה".

דרוץ' גם רמז כי הצעד של טראמפ גרם למחלוקת בין העוזרים הקרובים אליו ואמר כי "הבית הלבן לא הצליח לגבש תוכנית ליום שאחרי הנסיגה מהסכם הגרעין וכיצד להתמודד עם תוצאות הפרישה של ארה"ב ממנו". רשת CNN ביקשה את תגובת הבית הלבן לידיעה, אולם עד אתה לא ניתנה כזו.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע השגריר הבריטי על פרישתו, לאחר הסערה שעורר בעקבות מסמכים מסווגים ששלח לממשל בלונדון בהם כינה את ממשלו את טראמפ "בלתי יעיל, חסר ביטחון ולא כשיר".

בתגובה תקף טראמפ את השגריר דרוץ' וכינה אותו "אדם טיפש מאוד" ואף התבטא בחריפות נגד ראשת הממשלה הבריטית תרזה מיי, מה שגרר עימות מילולי חריף בין טראמפ לשר החוץ הבריטי שהגן על השגריר בוושינגטון.