סילמן בגוש עציון
סילמן בגוש עציוןצילום: כאן 11

ח"כ עידית סילמן ממפלגת הבית היהודי סיירה היום (שני) בגוש עציון יחד עם אנשי תנועת רגבים.

סילמן נחשפה מקרוב לתוכנית המפורטת של הרשות הפלסטינית הנעשית בשטחי C בכיסוי "סיוע חקלאי", כאשר מטרתה היא השתלטות על השטח בניגוד לחוק ובמימון גורמים אירופאים.

לאחר הסיור אמרה סילמן לערוץ 7: "המציאות בשטח היא פשוט בלתי נתפסת. אדמת אבותינו אשר שבנו אליה לאחר 2000 שנות גלות הולכת ונלקחת מאיתנו יום יום שעה שעה, ואין פוצה פה. ראיתי היום במו עיניי את הבניה החקלאית התמימה לכאורה.

''מדובר בפרוייקטים משומנים היטב. כל חירב'ה הופכת לבית שהופך מיד לאחר מכן לכפר שהולך וגדל. צריך להבין: מדובר בגידול של פי שניים מבנים בתוך עשור, לא כולל תפיסת שטחים חקלאיים ופריצות דרכים".

לדברי סילמן, גודל האחריות להקמת ממשלת ימין בעת הזו היא כפולה ומכופלת: "אם לא תקום כאן בעוד כמה חודשים ממשלת ימין גדולה וחזקה, כזו שתשים סוף למיזמים הפלסטינאים הללו- נמשיך לאבד את הארץ שלנו. ללא טנקים או חיל רגלים, יש מי שמבקש לקבוע מציאות בשטח ולקחת בעלות על שטחים לא לו. זו נחלת אבותינו וזו אחריותינו".

מכאן קוראת סילמן להניח בימים האלה לכל דקדוקי המחלוקות במחנה הימין וליצור גוש גדול: "זו העת להתאחד, לייצר כאן חזית ימנית גדולה ומאוחדת שתשמור על גוש הימין גדול ומשמעותי. זו אחריות משותפת של כולנו".