עושים כבוד לישראל ולראשל''צ
עושים כבוד לישראל ולראשל''צצילום: זמר לציון

מקהלת זמן לציון, המקהלה המסורתית של המחלקה לתרבות יהודית בעיריית ראשון לציון, חזרה הבוקר (שני) מפסטיבל מקהלות שנערך בברטיסלבה, בירת סלובקיה.

לפסטיבל מגיעות מקהלות מכל העולם, תזמורות והרכבים קוליים. המקהלה מראשון לציון זכתה במקום השני בתחרות שנערכה בקרב 22 מקהלות ותזמורות, לאחר הופעה מרשימה בניצוחו של מנשה לב רן, ובליוויו המוסיקלי של איתן סובול.

המקהלה הוסיפה לאורך השבוע צבע רב לאווירת הפסטיבל ששררה ברחוב, ואף העבירה בספונטניות מופע רחוב כשנעמדה ושרה לצדו של כנר רחוב כאשר היא זוכה לתשואותיהם של העוברים ושבים.

לאורך כל השהות בפסטיבל זכתה המקהלה שמרבית חבריה נמנים עם הציבור הדתי והמסורתי לארוחות כשרות, כאשר את תפילות וארוחות השבת ערכו חבריה בבית חב"ד בעיר.

מקהלת זמר לציון מתמחה מיום היווסדה בשירה של מוסיקה עממית, שירי ארץ ישראל הישנה והטובה, מוסיקה קלאסית, לצד מוסיקה חדשנית וצעירה.

המקהלה מייצגת את ראשון לציון במשך עשרות שנים באירועים שונים בארץ ובעולם- בימי זיכרון וימי העצמאות, בפסטיבלים שונים לאורך השנה, באירועים ממלכתיים, ועוד.

המקהלה מורכבת מאנשים מגילאים ועיסוקים שונים, ואף שרים בה במשותף חברים מדור המייסדים לצד דור ההמשך כשהיא כוללת בין היתר שלושה זוגות נשואים, אמא ובן.

''זמר לציון'' תחגוג השנה 40 שנה להיווסדה בארוע גדול בעיר, כשמנצח המקהלה מיומה הראשון הוא מנשה לב רן הידוע. בשנים האחרונות מלווה את המקהלה הפסנתרנית אורית דוקלר.

במשך 40 שנה נערכות חזרות המקהלה מדי יום שני בבית העם באותה השעה. יו"ר ועד המקהלה הוא עזרא רוט שאחראי על ניהולה לצד חברי הוועד הנוספים - רחל ברקוביץ', ירדנה שאול - כהן, דודי לוין ושושי בלומברג.

בוועד המקהלה מציינים כי הפרס שבו זכתה המקהלה במהלך הפסטיבל מוקדש לזכרו של גדעון אלטשולר, מעמודי התווך של המקהלה לאורך שנים ארוכות שנפטר בטרם עת.