טראמפ ונתניהו
טראמפ ונתניהוצילום: רויטרס

הסוגיה הישראלית חוצה את ארצות הברית: סקר שערך מכון הדסון, מכון פוליטי לחשיבה שמרנית, בסוף השבוע האחרון מגלה כי רוב קטן במיוחד של אמריקנים סבור שעל ארה"ב לקיים יחסים קרובים עם ישראל. מדגם הסקר כלל כאלף מצביעים אמריקאים.

על פי הסקר, מבין הנסקרים, היו רק ל-51% דעה חיובית של ישראל; ל- 21% הייתה דעה שלילית. עם זאת, 75% מהנשאלים הסכימו כי האינטרס של ארה"ב הוא לשמור על ישראל כבעלת בריתה הקרובה ביותר במזרח התיכון.

רובם אף מאמינים שתנועת ה-BDS היא אנטישמית. רק קצת פחות מ -60% הסכימו עם האמירה כי אירועים אנטישמיים מתרחשים בימינו יותר מאשר לפני 15 שנה.

כמו כן 37% האשימו את הקיצונים המוסלמים בגאות השנאה נגד היהודים; 28% האשימו את הימין הקיצוני; 22% האשימו את השמאל הקיצוני.

רוב הרפובליקנים אף האשימו את המוסלמים, רוב הדמוקרטים טענו כי האשמה לעלייה באירועים אנטישמיים היא של תנועות העליונות הלבנה, הימין האלטרנטיבי והנאצים.

הסוקר ג'ון מקלפלין הציג את ממצאי הסקר בכנס של סוקרים, חוקרים ומומחים שבילו יום שלם ודנו בגל האנטישמיות הגואה במערב. בין האורחים היו הדוברת המרכזית סימונה רודן-בנזקואן, מנהלת הוועד היהודי האמריקני באירופה; אלן ס. קאר, השליח המיוחד של המחלקה המדינית למעקב ומאבק נגד האנטישמיות; מיטשל סילבר, לשעבר מנהל מחלקת המודיעין ב- NYPD; ומארק וייצמן, מחבר הספר החדש, "שנאה: עליית האנטישמיות בצרפת".