רגעים לפני עלייתם למטוס
רגעים לפני עלייתם למטוסצילום: הקרן לידידיות

111 עולים חדשים מצרפת נחתו היום (ג׳) בנמל התעופה בן גוריון.

העולים מגיעים מפריז, ליון, מרסיי ושטרסבורג, בטיסות שאורגנו בידי הקרן לידידות.

העולים נוחתים יומיים בלבד אחרי יום שחרור הבסטיליה, יום העצמאות הצרפתי שגרר השנה הפרות סדר ומהומות, כהמשך למחאת ״האפודים הצהובים״, מחאה שמקורה נגד יוקר המחיה הצרפתי.

בסוף יוני מסתיימת שנת הלימודים בצרפת ולכן במהלך חודשי יולי ואוגוסט ניתן יהיה לראות מספר גדול של ילדים שעתידים להצטרף למערכת החינוך הישראלית כבר בראשון בספטמבר.

כך, מתוך 111 עולים שהגיעו היום, מחציתם (52) ילדים. העולים שנחתו היום מצטרפים ל-80 עולים מצרפת שהגיעו בתחילת החודש ומספר זהה של עולים, אשר הגיעו מאוקראינה, אזרביג׳אן, ארגנטינה, בלרוס, ברזיל, גיאורגיה ועוד מספר מדינות שאותן לא ניתן לחשוף בשל אילוצים ביטחוניים.

רבים מהעולים נחשפו למהומות שהתרחשו בפריז ואף סיפרו, כי תחושת הכאוס ופחד ששררו ברחובות, גרמו להם להסתגר בבתים ולהסתיר את זהותם היהודית. ״מארגני המחאות הם גם אנטישמים ומסוכן להיות בסביבתם״ אמרה ולרי אוחיון (57) שעולה מפריז לנתניה, ״וזאת גם הסיבה העיקרית לעלייתי. אני לא מסתובבת עם מגן דוד ומרגישה שהאנטישמיות נמצאת בכל מקום.

אם נוסיף לכך שהכלכלה בשפל ושצרפת נמצאת בגירעון גדול, אני לא רואה סיבה להישאר בצרפת. צריך לקבל כל החלטה באופן מושכל, בעלי ואני כבר חושבים על העלייה שלוש שנים, אבל הנה אנחנו מגיעים לרגע ועולים לישראל״.

יוסף (39) מפריז נמלא כעס על המתפרעים: ״מה שקורה עם הז׳ילי ז׳ון (נושאי האפודים הצהובים) זה בושה. זה גרם להרבה נזק לממשלה הצרפתית ויוצר הרבה בעיות ביטחוניות. אין ביטחון אישי וממש מסוכן להסתובב ברחובות״.

יוסף עולה יחד עם אישתו ושלושת ילדיו ומבקש שלא לנקוב בשמו המלא. בהמשך דבריו פירט אודות תחושת חוסר הביטחון הרווחת ברחובות פריז מאז נמלאה העיר במהגרים והוצפה בבעיות כלכליות. ״אני עולה לישראל כדי להבטיח עתיד טוב יותר לילדיי. חשוב לי שהם יוכלו להסתובב בחופשיות ולחיות בבית שלנו״.

יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות: ״כל עולה עבורינו בקרן לידידות הוא עולם ומלואו. אנו מלווים את העולים גם לאחר הגעתם ארצה ועושים מאמצים גדולים לקלוט אותם באופן מיטבי בישראל. חודשי יולי ואוגוסט הם זמן שיא בעלייה לישראל ממדינות שונות ואנו מברכים על אלפי העולים שהצטרפו אלינו השנה, ערוכים לקליטתם ומקווים שמספרם רק יעלה״.