גבעת הקפיטול בארה"ב
גבעת הקפיטול בארה"בiStock

בית הנבחרים של ארצות הברית הצביע הלילה (רביעי) בעד הצעת החלטה המגנה את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הציוצים שפרסם ובהם תקף ארבע מחוקקות דמוקרטיות וקרא להן "לשוב לארצן".

ההצעה עברה ברוב של 240 תומכים מול 187 מתנגדים. ארבעה חברי קונגרס רפובליקנים הצטרפו לחברי המפלגה הדמוקרטית והצביעו בעד הגינוי. בנוסף הצביע בעד ההחלטה גם חבר קונגרס עצמאי שעזב לאחרונה את המפלגה הרפובליקנית בעקבות מחלוקות עם טראמפ.

טראמפ, כזכור, עורר סערה ביום ראשון כשתקף את חברות הקונגרס וקרא להן "לשוב לארצות המרוששות ומוכות הפשע מהן הגיעו". יממה לאחר מכן הוא חזר על הביקורת וצייץ: "מתי חברות הקונגרס השמאלניות הקיצוניות יתנצלו בפני המדינה שלנו, בפני עם ישראל ואפילו בפני לשכת הנשיא, על השפה הגסה שבה השתמשו, ועל הדברים הנוראים שהן אמרו? כל כך הרבה אנשים כועסים עליהן ועל הפעולות האיומות והמגעילות שלהם!"

על אף שבציוצים לא אוזכרו שמותיהן של המחוקקות, הם ככל הנראה פנו לארבע חברות הקונגרס הדמוקרטיות אלכסנדרה אוקסיו-קורטז, אילהן עומאר, ראשידה טלאיב ואיינה פרסלי.

ארבעת המחוקקות ערכו מסיבת עיתונאים ביום שני בהן הגיבו לביקורת של הנשיא. עומאר האשימה את טראמפ ב"מתקפה גזענית בוטה על ארבעה נשים שנבחרו כדין לבית הנבחרים האמריקני" ואף קראה להדחתו של הנשיא.

"מהיום שנבחרתי אמרתי לאנשים, שזה לא עניין של האם הוא יודח אלא מתי. הגיע הזמן שנפסיק לאפשר לנשיא הזה להפוך את החוקה שלנו ללעג. הגיע הזמן שנדיח את הנשיא הזה", אמרה.