צפו: תיעוד מתוך האש באזור אדרתתיעוד מבצעי כבאות והצלה

תושבי שבי שומרון שפונו מבתיהם בעקבות הדליקה הגדולה שפרצה סמוך ליישוב לא יוכלו לחזור הלילה לבתיהם בשל העשן הכבד האופף את היישוב.

ההערכה היא כי חלקם יוכלו לשוב לבתים רק בעוד מספר ימים עקב פגיעה בתשתיות חיוניות. מרבית התושבים פונו בתחילה לעינב ומשם יצאו לקרובי משפחה ברחבי הארץ.

עד כה נודע על תשעה מבנים שנשרפו ביישוב ביניהם הפנימיות של ישיבת חומש ומבני תעשייה.

שריפות השתוללו בשעות האחרונות גם סמוך למושב אדרת וליישוב רוגלית שבאזור בית שמש. התושבים פונו מבתיהם ולפי שעה טרם הורשו לחזור אליהם.

דליקות חורש גדולות נרשמו גם בברטעה שבאזור ואדי ערה, בחיפה וכן בכמה מוקדים בשרון ובשפלה ומאות תושבים פונו מבתיהם.

יוסי דגן: עוברים בית בית ומפנים מאתיים משפחות משבי שומרוןדוברות שומרון

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיים הערכת מצב בהשתתפות ראשי גופי החירום בעקבות גל הדליקות.

הוא הדגיש כי המאמץ העיקרי הוא מאמץ הצלת החיים והוא זה שצריך לקבל את העדיפות העליונה. "בכל ספק לגבי פינוי תושבים או חסימת צירים – יש לנקוט בגישה המחמירה ולפנות בתים ולסגור צירי תנועה", דברי ארדן.

לאור העובדה שבשל הרוחות העזות נפגעה פעילות טייסת הכיבוי, השר ארדן הנחה לשים לב לתעדוף הפעלת הטייסת ולהפעילה קודם כל היכן שיש סכנת חיים. הוא הורה להדק את הקשר עם הרשויות המקומיות וראשי הרשויות בקבלת סיוע הדדי ועדכונים.

פעולות המשטרה בשריפה הסמוכה לאור יהודהדוברות המשטרה

במהלך היום הורגש גל חום שמתבטא במזג אוויר חם מהרגיל, עם עומסי חום כבדים ברוב חלקי הארץ.

משרד הבריאות קורא לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

פעולות הכיבוי בשבי שומרוןדוברות כבאות והצלה מחוז דן