קמפיין מפלגת 'נעם'
קמפיין מפלגת 'נעם'צילום: יח"צ

מדינת ישראל היא הסטארט-אפ הכי ענקי ומיוחד שקרה מאז ומעולם. הספינה האדירה הזאת ששמה מדינת ישראל החלה במסע מרשים לשוב הביתה אחרי אלפי שנות גלות, כשעל התורן מונף הדגל בצבעי כחול ולבן, רמז לטלית עם פתיל תכלת שבה מתעטף כל יהודי.

כן, החזון של כל עולה ומתיישב יהודי היה לעטוף את מדינת ישראל בעטיפה של הזהות היהודית.

בזמן הקמת המדינה הייתה תמימות דעים, משמאל ומימין, ששומרים על הנשמה של המדינה, על חזון הנביאים והתנ"ך כגורם מאחד ומקשר, דרך השמירה על הסטטוס קוו המפורסם, מעמד הרבנות הראשית הנאמנת להלכה האורתודוקסית, עידוד הילודה ושמירת השבת בפרהסיה.

אולם בשנים האחרונות אנו עדים לניסיון השתלטות פיראטי על הספינה, והחלפת הדגל לצבעים גסים ומכוערים המנוגדים למסורת ישראל. לתוכנו מוחדר וירוס מסוכן שמכרסם אט אט בתודעה היהודית הנורמלית, ומנסה להפוך אותנו למדינת כל אזרחיה. לפיראטים יש זרועות רבות. קואליציה של פקידים, אנשי תקשורת ובג"ץ מנסים להסיט את הספינה ממסלולה הציוני ואף גרוע מכך, הם קודחים חור בספינה. עדות חריפה ומקוממת להשתלטות המחוכמת על הדעה ועל השיח היא הורדת השלטים "אבא+אמא=משפחה, האומץ להיות נורמלי" שנתלו בירושלים. מסע הדה-לגיטימציה וההשתקה כנגד הסלוגן הכל כך פשוט ויסודי הזה הוא נורה אדומה, אדומה מאוד!

ההחלטה על הקמת מפלגת נעם באה מתוך הבנה שאומנם 12 שנה כבר יש ממשלת ימין ורב החובל מזיז את ההגה ימינה, אך בירכתי הספינה מישהו קודח חור גדול. נוצרה אשליה שכביכול הכול בסדר, סם ההרגעה הפוסט-מודרני השפיע, ועכשיו השודדים בוזזים את מנועי הספינה ואת אוצרותיה. התברר שלמרות שהציבור נורמלי, שלוחיו מגלים אוזלת יד מול מתקפת הסייבר ומאבדים מעוז אחר מעוז לטובת ההומואים והרפורמים, שהחדירו וירוסים לכל עמדות המפתח ועיצבו מחדש את דעת הקהל. נבחרי הציבור נמשכים בחוטים של מעצבי דעת הקהל ולא מבטאים את רצון העם, שאוהב את מסורת ישראל ומזדהה איתה.

אנחנו לא נשתוק יותר, אלף כבאים לא יכבו אותנו. אנחנו אוהבים את המדינה, אך לא נסכים לשתוק אל מול ההרס. אנחנו אוהבים את הצבא ואת כל יהודי באשר הוא, אך לא נחריש אל מול החלפת הדגל.

חייבים לעצור את שקיעת הספינה.

לכן הקמנו בעזרת ה' את מפלגת נעם. הרבה פוליטיקאים טובים מזדהים עם חובת השמירה על דגל הזהות, אך הלחצים והמחויבויות האחרות דוחקים את רצונם הכן החוצה. רבים וטובים חוששים מאיבוד שלטון הימין, ולכן מוכנים להתפשר ולהתחבר עם מי שהזהות היהודית האותנטית לא בראש מעייניו בלשון המעטה.

לנו אין כוח לשתוק יותר! המלחמה היא על הזהות של הילדים והנכדים שלנו, על כך שיידעו שמשפחה נורמלית יש רק אחת, ושיהדות היא לא פולקלור אלא דרך חיים. אם נשתוק, ההיסטוריה לא תסלח לנו - הגעתם הביתה אחרי אלפיים שנות גלות, ואת הלב השארתם מאחור?

הכותב הוא ממייסדי מפלגת נעם