אירוע הקיץ של NCSYיוני קמפינסקי

2500 בני נוער מתנועת הנוער היהודית הגדולה בתפוצות, NCSY, המשתייכת לארגון ה-OU העולמי, חגגו אמש (רביעי) בפארק רעננה את הקשר והחיבור שלהם למדינת ישראל בברביקיו ענק ובהופעה מרגשת של האמנים שמחה ליינר ואוהד מושקוביץ.

באירוע שנערך במסגרת חגיגות ה-40 לפעילות ה-OU בישראל, השתתפו שרת המשפטים היוצאת איילת שקד, בכירי ארגון ה-OU העולמי: נשיא הארגון הרב משה ביין והמנכ"ל אלן פייגן, מנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן, המנהל הבינלאומי של NCSY הרב מיכה גרינלנד ומנהל ה-OU בוושינגטון, נתן דיאמנט.

שקד אמרה באירוע: "לצערנו ההתבוללות בארצות הברית נמצאת בעלייה מתמדת ומדינת ישראל צריכה להתמודד עם התופעה ולדאוג לחיזוק הזהות היהודית בקרב הקהילות השונות. ארגון ה-OU פועל למנוע את התופעות הללו ופונה לבני נוער עוד בגילאי התיכון ולפני שהם פגשו את האנטישמיות וה-BDS בקמפוסים השונים. לפני 30 שנה יהדות התפוצות הייתה צריכה לתמוך בישראל, אך היום ישראל היא מדינה חזקה והיא צריכה לדאוג לחזק את הקהילות השונות ברחבי העולם".

מנהלי הארגון עם איילת שקד
מנהלי הארגון עם איילת שקדצילום: 050-8466019

נשיא הארגון, הרב ביין, הוסיף: "כל יהודי צריך להיות מחובר לזהות והמורשת שלו, לא משנה מהיכן הוא מגיע, וזה למעשה מה שקורה פה בתוכנית הקיץ של NCSY בישראל; בני נוער שחלקם חילונים וחלקם דתיים מתאספים יחדיו ומתחברים לשורשים שלהם, וכאשר הם חוזרים למשפחותיהם בצפון אמריקה, הם מעבירים להם את המסרים והתוכן שהם ספגו פה בארץ, ומקרבים אותם עוד יותר ליהדות".

מנכ"ל ה-OU העולמי, פייגן: "מרגש מאוד עבורנו לקיים אירוע כזה בישראל שבו אנחנו מקבצים יחדיו בני נוער מ- 20 תוכניות שונות וחוגגים את הקשר של בני הנוער לישראל. מה שמדהים פה היא שישנם פה בני נוער מבתי ספר ממלכתיים כמעט ללא כל רקע, לצד בני נוער דתיים כשכולם נמצאים תחת מטריה אחת. אני מאמין שבדור בו כולם צמודים למסכים שלהם, הדרך לחבר אותם ליהדות היא באמצעות ביקור משותף בישראל".

מנכ"ל ארגון OU ישראל, הרב ברמן: "מרגש לראות איך כל ההכנות שעושים לאלפי בני הנוער שבאים יחד לארץ, הופכות מחזון למציאות בצורה מדהימה, כאשר כל בני הנוער מתקבצים יחדיו בפארק רעננה ונהנים מהאווירה ומההתחברות לעם ישראל. הדבר הזה נותן להם המון השראה ומחזק מאוד את הקשר והזיקה שלהם לעם ישראל ולמדינת ישראל כשהם חוזרים לאמריקה".

החוגגים בפארק רעננה הערב מהווים חלק מ-4,500 צעירים יהודים המשתייכים למאות קהילות יהודיות שונות של יהדות צפון אמריקה, המשתתפים במהלך חופשת הקיץ בלמעלה מ-20 תכניות שונות של 4-6 שבועות במהלכם הם חורשים את כל הארץ מהצפון עד הדרום, פוקדים אתרי מורשת והיסטוריה, פוגשים דמויות מפתח בחברה הישראלית, מתנדבים בעשרות תכניות מגוונות, כשהמטרה היא לחבר את בני הנוער למורשת וההיסטוריה היהודית בגיל צעיר ולהפוך אותם לשגרירים צעירים של היהדות ומדינת ישראל בקהילותיהם.