מפקד האגד הנכנס
מפקד האגד הנכנסצילום: דו"צ

מפקד עוצבת "עמוד האש", אלוף-משנה גדי דרור, נכנס אתמול (רביעי) לתפקידו בטקס שנערך בבית התותחן בזכרון יעקב.

הטקס נערך במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף סער צור, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. אלוף-משנה גדי דרור מחליף בתפקידו את אלוף-משנה גיא מרקיזנו, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות.

מפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף סער צור, אמר בטקס, "עוצבת עמוד האש היא יחידה מפוארת אשר לקחה חלק משמעותי כמעט בכל מלחמות ישראל. יחידות האגד מבצעות תעסוקות מבצעיות איכותיות מצפון ועד דרום לצד אימונים מאתגרים ומעצימים. הרמה המקצועית, הכשירות המבצעית ובעיקר יכולות החיילים והמפקדים הם שמביאים את האגד להרמת רף העשייה והאתגרים באופן קבוע. חיבור האגד לחטיבות הנוספות באוגדה הוא מכפיל כוח אמיתי בכל זירה וזירה. מרקיזנו, בעבודה קשה ובהשקעה של לילות כימים, העמדת את האגד בראש סולם האגדים בחיל התותחנים".

"גדי, מפקד ולוחם. כבר בתחילת הדרך נוכחתי בעוצמתך, בפיקחותך ובנכונות להשקיע ולהוביל את האגד. קצין עתיר ניסיון אשר יחד עם מפקדי וחיילי האגד יצעיד אותה לרף גבוה נוסף ולהצלחות מבצעיות. אוגדה 162 כאוגדה רב זירתית רואה בפיקוד הדרום בית וברצועת עזה כמשימתה המרכזית. האוגדה גם נדרשת להיות מוכנה ליום פקודה בגזרה הצפונית ועושה צעדים משמעותיים להגברת כשירות זו. האוגדה עושה רבות על מנת להיות מוכנה למשימותיה ותמשיך להתכונן", הוסיף צור.

המפקד היוצא, אלוף-משנה גיא מרקיזנו, אמר בטקס, "היום, אני מסיים שנתיים של פיקוד על אגד 215, עוצבת 'עמוד האש'.התגייסתי לחיל התותחנים ב-1997 כלוחם בגדוד 55, שירתי בתפקידי הפיקוד וכמפקד סוללה בגדוד 403, וכסמג"ד 402 במלחמת לבנון השנייה. אז הצפינה דרכי לפיקוד הצפון לתפקידים משמעותיים כמג"ד, סגן מפקד אגד ומפקד אגד מילואים. ביולי 2017 חזרתי הביתה, למקומי הטבעי, לפקד על אגד 215, לסגור מעגל. מאז ועד היום לא נמחק החיוך מפניי, לא התרוקנה הגאווה מחזי, לא דל סיפוקי ולא מאסו בי ימי העשייה והשליחות באגד. היום מסתיימת לה תקופה. בתום שנתיים של פיקוד על האגד, הגיעה העת לומר שלום ולהיפרד. בעוד מספר דקות אחוש בוודאי את תחושת ההקלה אשר מלווה פורקן של אחריות כבדה. אך לעת עתה, מציפים אותי רגעים של עצב וגעגוע על עצם הפרידה ממפקדים ופקודים שהיו עבורי משפחתי השנייה".

"בדקות האחרונות שלי כמפקד אגד 215, אני עומד לפניכם וקובע כי אין בעולם כולו לוחמים ומפקדים, טובים ומוכשרים מכם – אני מצדיע לכולכם, מראשון הלוחמים ועד לראש חץ חבורת המפקדים המובילה אתכם בכל משימה. בשנתיים החולפות בצענו יחד תהליך פיקודי שקצהו מוכנות אופרטיבית לכל גזרה ומשימה. מוכנות זו מבוססת על כשירות גבוהה וביצוע אימונים מדמי מציאות ומאתגרים. בבסיס התהליך קבענו אנשים – תחת ההבנה שבחירה באנשים הנכונים, הכנתם למשימה ולתפקיד, אימונם, הכשרתם, חניכתם, פיתוחם וטיפוחם -הם הבסיס היציב והמאפשר לכל השאר", הוסיף מרקיזנו.

המפקד הנכנס, אלוף-משנה גדי דרור, אמר בנאומו, "בתחושת אחריות ושליחות אני מקבל את הפיקוד על עוצבת 'עמוד האש', אגד 215. האגד בעל מורשת מכובדת, החל מגדוד 402 בקרבות תש״ח, מארגון והקמת האגד בשנת 1956 לקראת מערכת סיני, ודרך כל המשימות, המבצעים, המלחמות לאורך השנים, הסיוע הקרוב לכוחות, תקיפת מטרות ופגיעה משמעותית באויב פעם אחר פעם, ורוח משימתית שמפעמת בליבם של הלוחמים והמפקדים, תוך חתירה מתמדת להשגת היעדים, פגיעה במטרות וניצחון. עם הרוח הגבית של המורשת והמסורת החזקה אנו הולכים קדימה לקראת שינויים משמעותיים, בניית האגד בתצורת חטיבת אש, קליטת יחידות חדשות, בנית מערך הפעלת אש סדיר באוגדה והתפתחות בעוצמה ובמהירות של סגירת המעגלים בתקיפת מטרות ובסיוע קרוב. שינויים אלו צופים פני עתיד, מחזקים את האוגדה ואת צה״ל, והמחויבות שלנו היא לקדם את אותם שינויים במקביל לשמירה על מוכנות וכוננות בכל עת ולאורך כל הדרך. חיילים ומפקדים- לפנינו תקופה משמעותית של פעילות מבצעית, ובהמשך נצא לסדרת אימונים שתחזק את המוכנות. אנו דרוכים ומוכנים לכל הפעלה מבצעית, מבינים שזו אחריותנו ובעת הצורך נגיע למרחבים, נסייע למהלכי תמרון, נפגע במטרות ונכריע את האויב".