לימודי האונליין
לימודי האונלייןצילום:יח"צ

מכללת "איקום" ללימוד מקצועות האון ליין, משיקה רשת חברתית אוטונומית שבה יוכלו סטודנטים ומורים לשוחח. המטרה היא שתלמידים ישלימו חומרים זה מזה ויוכלו לפנות ישירות למורים בבקשה להבהרות, הסברים וכלי עזר נוספים שיסייעו להם בלימודיהם.

המכללה בנוייה בקונספט מיוחד וראשוני מסוגו בעולם, כיתות לימוד אורבניות שקופות שמוצבות במרכזי הערים. המרצה מדבר בכיתה עם מדונה ותלמידים חמושים באזניות יכולים לצפות בו דרך הקירות השקופים ובעודם ישובים מחוץ לכיתה.

נשמע מטורף? "בעוד עשור ככה יראו כל בתי הספר והמכללות", אומר מנכ"ל "מפעלות חינוך" בעבר, המפעל החינוכי-חברתי הגדול בישראל הד"ר מאיר אורנשטיין. אורנשטיין הוא היזם שמאחורי "איקום".

שני הסניפים הראשונים עלו על הקרקע בהרצליה ובפלורנטין-ת"א והבוקר נחתמו הסכמי יזמות לפיתוח סניפים בנתיבות ובאילת.

הבוקר חגגה המכללה את כניסתה למאגר תכניות הלימוד של משרד החינוך תחת קטגוריית: טיפוח מנהיגות וטכנולוגיה. "זה נדיר שגוף פרטי נתמך כך ע״י משרד החינוך ונכלל במאגר תכניות הלימוד שלו" מצהיר אורנשטיין.

אורנשטיין: "לימוד מקצועות העתיד, מקצועות פרקטיים שיביאו הכנסה, זה צו השעה. נשאף לגדל דור חדש של יזמים שיהפכו רעיונות מעולים לפרנסה מעולה".

קצב ההצטרפות עומד על 200 תלמידים חדשים בחודש, חלקם לומדים קורס יזמות אינטרנטית בן 120 שעות וחלקם את נגזרותיו: קידום אתר, כתיבה שיווקית, הקמת אתר, שיווק ופרסום ב"גוגל" וב"פייסבוק".

בקרוב תתחיל המכללה ללמד סייבר , פיתוח אפליקציות ופיתוח תוכנות מורכבות.

"ההתפתחות הטכנולוגית תשנה את פני החינוך בארץ ובעולם. תוך שנה יהיו ל"איקום" סניפים בכל עיר גדולה בישראל".

כרגע יש למכללה שני סניפים: בתל אביב ובהרצליה.