נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני 22 שנה, אני, סטודנט חובש כיפה באוניברסיטה העברית, פגשתי חיילת בת 20, מש"קית חינוך יפהפייה, חילונית. גילת עינב שמה.

אני זוכר בפעם הראשונה שהפגשתי אותה עם אבא ז"ל ואמא, בבית קפה בירושלים. חששתי מאד איך הם יגיבו שאני יוצא עם בחורה חילונית. אחרי הארוחה, אמא שלי תפסה אותי ואמרה לי: "היא מקסימה! היא יכולה להיות החברה הכי טובה שלי בעולם". אבן נגולה מעל לבי.

22 שנים אחרי, בנינו בית בישראל. יש לנו 4 ילדים. ואגב, אמי וגילת באמת חברות הכי טובות. אנחנו שומרים כשרות ושבת, אך משפחתה של גילת מגיעה אלינו ברכב בשבתות, ואנחנו עושים יחד קידוש וארוחת ערב שבת מופלאה ומשפחתית.

אנחנו מגיעים שבתות רבות לבית הוריה במושב כפר אוריה, ואנחנו לא עורכים מסדר כשרות. אנחנו פשוט מטיילים עם סבתא ברכה בשדות וזה נפלא.

אנחנו יהודים-ישראלים. מהו יהודי-ישראלי? יהודי-ישראל איננו קשור לרמת ההקפדה על מצוות, אלא לתפיסת העולם במדינה שלנו. זו דרך להסתכל על החיים. מעין ״משקפיים״ למציאות.

יהודי-ישראלי יכול להיות דתי, מסורתי, חילוני, חרד״לי או חרדי. יהודים ישראלים הם יהודים שמחוברים מאד לשורשים שלנו שכמעט בני 4000 שנה. מאברהם אבינו ועד ימינו אלו. יהודים ישראלים לא שופטים אחד את השני על פי מידת הקפדנות במצוות. יהודים ישראלים מקבלים ואוהבים כל יהודי.

יהודים ישראלים מבינים שכל יהודי שגר בארץ מקיים מצווה מרכזית אחת ענקית—חיים במדינה יהודית בארץ ישראל!

יהודי ישראלי רואה ביום העצמאות חג לאומי, ממש כמו פסח, ומתרגש מטקס המשואות ולבו מתפוצץ מגאווה.

יהודי ישראלי עומד דום בצפירה ביום הזיכרון ומרגיש שאלו שתי הדקות הקדושות בשנה, ממש כמו ביום כיפור. יהודי ישראלי רואה בנאום מרים פרץ המשך טבעי של שירת דבורה.

יהודי ישראלי יודע שכל חייל צה"ל שנלחם למעננו הוא הדבר הכי קדוש בעולם, ללא קשר לדעותיו, צבע עורו, ורמת ההקפדה על מצוות.

יהודי ישראלי אוהב את התורה ונותן כבוד לרבנים, והוא שמח שבארץ ישראל יש אלפי לומדי תורה ששומרים על שרשרת הדורות.

יהודי ישראלי לא רואה שום סתירה בין הקדמה של אומת הסטרט-אפ לבין שורשנו. הצטיינות במתמטיקה לא באה על חשבון פרקי אבות.

יהודי ישראלי זוכר שאנו בני-מזל בצורה בלתי נתפשת, לעומת אבותינו שחיו בגלות העלובה.

יהודי ישראלי מאמין שדווקא כאן בארץ ישראל, אפשר לפרוץ ביצירה יהודית, להגדיל לימוד תורה גם של נשים, גם של חילונים, והוא לא פוחד מדעות שונות. אפשר לחזור לתרבות של ויכוחים עצומים כמו בימי הלל ושמאי. כל מהות היהדות היא של ויכוח בין דעות.

יהודי ישראלי מחזיק בדרך-כלל בדעות ברורות, אך הוא אינו בטוח שכל החכמה אצלו. הוא יושב עם אחרים וגם מקשיב להם.

יהודי ישראלי זוכר היטב שאיבדנו את ארצנו בגלל שנאת אחים שהובילה למלחמת אחים, ולעולם לעולם לא ניתן לזה לקרות שוב.

יהודי ישראלי חוגג את המסורות השונות שהתפתחו בעשרות מדינות הגולה: מתימן ועד ארה"ב, מאתיופיה ועד פולין, ממרוקו ועד עיראק. הכל פסיפס נפלא, ואסור לנו לאבד את מסורת אבותינו.

יהודי ישראלי מבין שמשך 2000 שנה ההלכה עסקה בבודדים ובקהילות, ולא התפתחה למצב של ניהול מדינה, כלכלה, תעסוקה, חיים משותפים, מיעוטים, תחבורה, צבא. למה? כי לא היתה לנו מדינה, אז זה לא היה ממש רלוונטי. לכן נדרשת כאן התחדשות הלכתית במאות השנים הקרובות. לאט לאט, בנחת.

איך זכינו! איך זכינו לחיות כאן, בדור המופלא הזה! אם אתם גם מרגישים יהודים-ישראלים, הצטרפו אלינו בתנועת ימין החדש לבנות את הרוח היהודית-ישראלית!