השריפה בשבי שומרון
השריפה בשבי שומרוןצילום: מאור לביא/TPS

אחרי השריפה שהשתוללה בשבי שומרון וגרמה לתושבים רבים להתפנות מבתיהם, נותרו עדיין שמונה משפחות שאינן יכולות לחזור ליישוב בשל זיהום האוויר הגבוה סמוך לבתים.

אטי ארזי-לרנר, תושבת היישוב וחברת צוות צח"י, מספרת לערוץ 7 כי "נשרפו 15 מבנים - חממות, מבני תעשייה, עסקים פרטיים, משרדים ומקווה".

המראות שנגלו בפני מי שחזרו ליישוב היו לא קלים. "המראה הוא של בתי מגורים שהאש הגיע ממש עד לפתח הבית ושם היא כובתה. יש ריח מאוד רע של עשן באוויר ויש את הנזקים הכבדים באותו אזור שנשרף - מבני תעשייה, בית הארחה וישיבת חומש שכל הפנימיות והמבנים שלה נשרפו כליל. זה מראה קשה".

"בסופו של דבר חלק מהתנופה שלנו בשומרון היא מתוך הרצון לפתח. כל עסק שבונה את עצמו - אנחנו מברכים על כך. כעת יש עסקים שנפגעו והלחם והפרנסה שלהם נפגעה. זה עצוב ואני מקווה שגם בעזרת תרומות, הרשויות והמדינה נוכל לשקם אותם הכי מהר", היא מוסיפה.

ארזי-לרנר מדברת גם על החוסן הקהילתי הפנימי שסייע להתמודד עם האירוע. "צוות צח"י טיפל באופן אישי בכל משפחה ודאג לה למקום לינה ולבגדים. מדובר במשפחות צעירות, שאחת מהן רק ביום ראשון קיימה ברית ועם תינוק קטן בבית".

"שבי שומרון זו קהילה חזקה. אנחנו למודי ניסיונות מכל מיני אירועים אחרים. יש לנו מעטפת מאוד גדולה דרך המועצה האזורית שומרון שכולה הגיעה והיתה איתנו. התושבים מרגישים תחושת ביטחון וזה מאוד חשוב. לצערי, אנחנו מתורגלים במצבים דומים - לא בשריפות - שאנחנו היינו המארחים. בהחלט מרגישים את החום, הקהילתיות ואנשים מציעים עזרה אחד לשני.

''אין אפשרות לגשת למכולת, לקופת החולים ולמקוואות בגלל זיהום האוויר הגבוה. אנשים מוכנים לצאת ולעשות קניות או לקנות בגדים למי שלא יכול להיכנס הביתה. הערבות ההדדית מאוד חזקה וזה מרגש ומשמח לראות את זה", היא מסכמת.