הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץPhoto by Yehuda Haim/Flash90

העיתונאית סימה קדמון התייחסה הבוקר (שישי) למאמצים ליצור רשימה מאוחדת מימין לליכוד ומתחה ביקורת חריפה על התנהלות יו"ר הבית היהודי, שר החינוך רפי פרץ.

קדמון כתבה ב''ידיעות אחרונות'' כי הרב פרץ ''כתב השבוע את התואר 'שר החינוך' בשבע שגיאות. וחכו לתחילת שנת הלימודים, כשהאיש הזה שראיתם יושב מול דנה ויס, כורך חבל סביב צווארו וקופץ מהכיסא – יצטרך לפתוח את שנת הלימודים.

''מעניין אם האפשרות המצמררת הזאת עמדה לנגד עיניו של נתניהו, כשהחליט לפטר את בנט ושקד מהרגע להרגע, חודשיים לפני תחילת שנת הלימודים, כשהסכם השכר עם הסתדרות המורים עדיין פתוח''.

''הרב רפי, בהתבטאויותיו החמורות בעניין טיפולי המרה להומואים, ההתבוללות כשואה שנייה וסיפוח השטחים ללא מתן זכות הצבעה לפלסטינים – וההתנצלויות והזגזוגים בעקבותיהן - הצליח להרגיז את כולם, כולל את הבייס שלו: את החילונים וההומואים, אבל גם את החרד"לים ובעיקר את הרבנים, כשבאותה נשימה אמר שהוא יתקצב את איגי, ארגון הנוער הגאה; את יו"ר הסוכנות היהודית ואת יהדות ארה"ב, כשתקף את נישואיהם לבני דתות אחרות (ומיהר לשלוח מכתב התנצלות); וגם את נתניהו, האיש שמינה אותו ובטח סופק כפיים בכל פעם שפרץ פותח את הפה''.

קדמון הוסיפה: ''אז מה הפלא שהרבנים שלו, רבני ישיבת הר המור, תלמידיו של הרב צבי טאו, מיהרו לרכוש מפלגת מדף בשם 'לזוז' ב־80 אלף שקלים, ולהקים מפלגה חדשה בשם 'נעם – עם נורמלי בארצנו', שאם אכן תתמודד בבחירות הבאות, תתחרה עם בשר מבשרה, הרב רפי פרץ. האם יש משהו שעשוי להעיד יותר מזה על האכזבה שלהם ממנו?''.