ג'יבריל רג'וב. יו"ר ההתאחדות הפלסטינית
ג'יבריל רג'וב. יו"ר ההתאחדות הפלסטיניתצילום: רויטרס

כמעט שנה עברה מאז הושעה יו"ר ההתאחדות לכדורגל הערבית, המחבל לשעבר ג'יבריל רג'וב על ידי פיפ"א - ארגון הכדורגל האירופי.

הסיבה להשעייתו של רג'וב הייתה לאחר שזה הסית ועודד מעשי טרור נגד נבחרת ארגנטינה וכוכבם ליאו מסי, זאת בכדי להביא לביטול משחק הידידות בין נבחרות הכדורגל של ישראל וארגנטינה שאמור היה להתקיים בשנה שעברה באצטדיון טדי שבבירה.

רג'וב הורה אז לערבים רבים לשרוף את חולצותיו של הכוכב הארגנטינאי, דבר אשר לבסוף אכן הוביל לביטול המשחק היוקרתי ולהפסד כספי רב.

בתגובה לדברי ההסתה של רג'וב ולאחר שבהתאחדות הכדורגל הישראלית פנו לפיפ"א שתתערב בנושא, החליטו בארגון הכדורגל האירופי להשעות את רג'וב לשנה מכל המשחקים הבינלאומיים ומהמסגרות הרשמיות של פיפ"א, כולל מסיבות עיתונאים ומפגשים עם התקשורת סביב המשחקים, וכן הטילה כנגדו קנס כספי על 73,890 שקלים.

על פי החלטת פיפ"א, רג'וב עבר אז על הסעיף בתקנון הארגון האוסר על הסתה לשנאה ולאלימות.

היום (שישי) פסק גם בית המשפט העליון לענייני ספורט, CAS, כנגד רג'וב לאחר שזה הגיש ערעור על עונשו.

שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב, בירכה על ההחלטה להותיר את עונשו של רג'וב על כנו, כשאמרה "אני מברכת על החלטת בית המשפט העליון לספורט (CAS) לדחות את עתירתו של ג'יבריל רג'וב, להשאיר כלפיו את עונש ההרחקה ממגרשי הכדורגל למשך שנה ולגזור עליו קנס של 20,000 פרנק".

"בית המשפט העליון לספורט של פיפ"א הסיר סופית את המסיכה מעל פניו של רג'וב והוכיח לעולם כולו כי הוא היה ונשאר טרוריסט המסית לאלימות ולטרור", אמרה השרה רגב והוסיפה כי "ההחלטה להוציא כרטיס אדום לרג'וב ולבעוט אותו ממגרשי הספורט הייתה החלטה נכונה ומתבקשת ואני מקווה כי פיפ"א תפעל בהמשך להרחקתו מכל פעילות ספורט והפעם לצמיתות".