פעם שלישית גלידה. פעמיים נפגשו נבחרות העתודה של ישראל וצרפת בשלב חצי הגמר בשנתיים האחרונות, פעמיים ניצחה הנבחרת הישראלית והעפילה לגמר אליפות אירופה בכדורסל.

אחרי הניצחון הגדול על ליטא ברבע הגמר, הערב (מוצאי שבת) שוב נפגשו ישראל וצרפת בשלב חצי הגמר, ושוב ניצחה הנבחרת הישראלית שהעפילה לגמר אליפות אירופה בפעם השלישית ברציפות אחרי 70:81 על נבחרת צרפת העיקשת.

כמו בכל משחקיה בטורניר, גם הערב הציגה הנבחרת הישראלית הצעירה יכולת גבוהה בהגנה, מוטיבציה אדירה, תשוקה והמון רוח לחימה והקרבה במשחק שהיה צמוד מאוד.

העובדה כי האליפות מתקיימת בהיכל הדרייב אין שבתל אביב, בשל זכייתה של נבחרת ישראל אשתקד באליפות היוקרתית, תרמה לנבחרת הישראלית עד מאוד כשהאוהדים הישראליים דחפו את הנבחרת לכל אורך המשחק.

זה לא היה דבר של מה בכך לאור הפתיחה הרעה של הנבחרת הישראלית שפתחה את המשחק בפיגור דו-ספרתי, כשהצרפתים הובילו עם 11:0. דני אבדיה, כוכב הנבחרת החזיר אותה במו ידיו למשחק וריצת 2:18 הפכה את התוצאה ואת הרבע הראשון סיימה הנבחרת הישראלית עם 15:20 לזכותה.

הצרפתים פתחו את הרבע השני עם נקודות רבות וכפו משחק צמוד, כשישראל לא מצליחה לפתוח פער של יותר מ-4 נקודות. אל ההפסקה ירדו השתיים בשיוויון מוצדק עם 35:35.

הרבע השלישי היה המשך ישיר של שני הרבעים הקודמים. שתי הנבחרות נותרו צמודות כשהחליפו מספר פעמים את ההובלה. לקראת סיום הרבע הצליחו הצרפתים להפוך את התוצאה עם 50:48 אבל שתי שלשות רצופות של ים מדר ועידן אלבר הורידו את ישראל לקראת הרבע האחרון והמכריע שוב עם יתרון, 50:54.

הרבע הרביעי היה כולו דני אבדיה. שלשה של הצרפתים בפתיחה, העירה את אבדיה מתרדמתו וזה סחב את הנבחרת על גבו עם חדירות, סחיטת עבירות וחטיפות.

הגנת ברזל של הישראלים יחד עם האנרגיות, התשוקה והעידוד המטורף של הקהל הישראלי פתחו פער בן 11 נקודות שהיו גם היתרון השיא של ישראל במשחק הערב, עם 57:68. הצרפתים העיקשים מיאנו להרים ידיים וקלעו שלשה גדולה אבל הישראלים השיבו עם שלשה משלהם והחזירו את היתרון הדו-ספרתי.

דקה ורבע לסיום המשחק, סל גדול של עידן אלבר קבע סופית - ישראל בגמר אליפות אירופה בכדורסל אחרי 70:81 על צרפת שמפסידה לראשונה באליפות, דווקא ברגע המאני-טיים.

הנבחרת הישראלית, אלופת אירופה, מעפילה בפעם השלישית ברציפות על חשבון צרפת לגמר אליפות אירופה שם מחכה לה נבחרת ספרד שגברה בקלילות על נבחרת גרמניה בחצי הגמר בתוצאה 62:80 ומאזן מושלם באליפות.

הנבחרת הישראלית תשמור על התואר עם זכיה באליפות הביתית?