אוהדי בית"ר. קיץ סוער
אוהדי בית"ר. קיץ סוערצילום: פלאש 90

הערב (ראשון, 19:00) תקיים בית"ר ירושלים את משחק ההכנה האחרון שלה במחנה האימונים בפולין כשתפגוש את פאפוס הקפריסאית. אחרי שלוש תבוסות שהנחילה ליריבותיה השונות במסגרת ההכנה לקראת העונה הקרובה בליגת העל בכדורגל, היה מצופה כי האוהדים יתלהבו ויתעסקו במה שקורה על כר הדשא אך זה רחוק מכך.

כזכור, לפני שבועיים, פוצץ אימון הפתיחה של הקבוצה מהבירה במה שהביא לסערה גדולה. היה זה לאחר שכ-50 ילדים החלו לקלל ולגדף את השחקן החדש של בית"ר, עלי מוחמד, זאת בשל שם משפחתו.

הבעלים חוגג הודיע אז בתגובה לאותה התנהגות גזענית ופסולה כי הוא שוקל את המשך דרכו בקבוצה, מה שהביא למפגן תמיכה גדול בו יומיים למחרת, כאשר למעלה מ-1,000 אוהדים עזבו את ההכנות לשבת והגיעו לבית וגן בחום כבד כדי לעודד את חוגג, את מוחמד ואת השחקנים כולם.

חוגג אמנם התרגש ממפגן התמיכה, אך אמר כי הוא שוקל צעדים כנגד ארגון האוהדים 'לה-פמיליה' שלטענתו הם אלה שעומדים מאחורי אותם 50 ילדים.

ראשי הארגון הוציאו הודעות הבהרה בהם נכתב כי הם מגנים את הגזענות וכי אין להם קשר לזה, אך את חוגג זה לא ריצה.

התכתבות בין הבעלים הבית"רי לאחד מראשי ארגון האוהדים, אבי כהן, דלפה אמש ומתוכה עולה כי חוגג מתכוון למחוק לחלוטין את הארגון המסור והאדוק.

"אני ארחיק את כולם, אתבע את כולם ולא ארשה כניסה ליציע לכל דבר שקשור ללה-פמיליה - חולצות, דגלים וכל דבר", כתב חוגג לכהן.

חוגג הציע לראשי הארגון להקים ארגון אוהדים חדש משלהם ואמר כי הוא אף יתמוך כלכלית בהם. "אני אסגור ללה-פמיליה את הגישה לבית"ר. זה רק יעשה לך טוב. אם תרצו אחר כך להקים ארגון חדש, תגיד לי. אני עם הגזענים האלו גמרתי סופית", כתב חוגג.

הרקע לכעסו של חוגג על ארגון האוהדים היא כמובן אותה התנהגות של 50 ילדים באימון הפתיחה, וחוגג דרש מראשי הארגון להוציא אותה בה הם מבהירים כי "דת לא מהווה פקטור" וכן כי אין להם בעיה כלל עם השם מוחמד.

כהן מצידו ביקש להוציא הודעה בנוסח אחר אך זה לא ריצה את הבעלים הבית"רי, שאמר כי הוא מוכן לתת עוד הזדמנות אחת במקרה שיכבדו את הבקשה שלו.

יש לציין כי רבים מאוהדי בית"ר תומכים בבעלים במאבקו נגד הגזענות, אך נראה כי הפעם מלחמתו נגד ארגון האוהדים שדואג לתצוגות עידוד בכל אצטדיון ומקיים לא מעט מעשי חסד לאורך השנה כולה גם מחוץ למגרש, התקבלה בחשדנות מצידם של אוהדים רבים.

"תהיה בריא. אנחנו אוהדי בית"ר 100 אחוז ונהיה במגרש בכל אופן לעודד את בית"ר", סיכם כהן, מראשי ארגון האוהדים של בית"ר. נראה כי הקיץ הסוער שעובר על הקבוצה מהבירה רק הולך ומחריף, כשנותרו עוד חודשיים וחצי עד לפתיחת העונה.