מוטי יוגב
מוטי יוגבPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) קרא הבוקר (ראשון) לראשי מפלגת 'הימין החדש' להתאחד ולרוץ ברשימה אחת עם מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

"אני קורא לכולנו שנחזור ונשב יחדיו, מתוך ענווה, כנות ואיזונים בין המפלגות, ונחבר יחד את הרשימה שתביא את מרב התמיכה הציבורית בבחירות הבאות עלינו לטובה. זאת אחריותנו, זאת חובתנו. יש הרבה אתגרים. ובדרך הזאת נוכל להגביה את השפעתנו", אמר יוגב בראיון לרשת ב'.

"זה כולל את הימין החדש. הגורמים שמבקשים להפריד את הציונות הדתית לשתי מפלגות, אלו קוראים לה לייטים, אלו קוראים לה חרד"לים, איני אוהב את המושגים הללו. יש בכך חוסר אחריות. כמו שנאמר במשפט שלמה, מזה גם לי גם לי, גם לך לא יהיה. הפילוג הזה לא הגדיל את הכוח, להיפך מזה. התוצאות של בחירות האחרונות הם איבוד של כרבע מיליון קולות בימין והקטנת כוחנו והשפעתנו בפוליטיקה הישראלית. על זה צריך לחזור?", תהה יוגב.

יוגב הבהיר, "הקריאה לאחדות המחנה לא נעשית מתוך מצוקה. הבית היהודי, מיסודו של המפד"ל, זו תנועה אידיאולוגית גדולה שבאה לחבר, בין עם ישראל, תורת ישראל, ארץ ישראל ומדינת ישראל, זה נעשה מתוך תחושת אחריות. בסופו של דבר, הרב רפי פרץ כעת הוא שר החינוך, בצלאל סמוטריץ הוא שר התחבורה, ואנחנו בכנסת. ומי שטעה בפיצול נמצא כעת בחוץ ולא צריך לחזור על כך".

בנוגע לשאלת המקום הראשון גיבה יוגב את יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, "אני חושב שבראש הרשימה הציונית-דתית צריך לעמוד אדם ציוני דתי. בחרנו ברב רפי פרץ לראשות הבית היהודי והסיעה המשותפת עם האיחוד הלאומי. איילת שקד מוערכת מאוד בעיניי, ואת המיקומים צריך לסגור בחדרי חדרים, לא בתקשורת".

"יש צורך שמבחינת הדוגמה האישית יעמוד אדם ציוני דתי, ובחרנו בו, הרב רפי פרץ. בבית היהודי-האיחוד הלאומי בניגוד למקומות אחרים, לא מדיחים את מי שבחרו בו, גם אם פה ושם יש קשיים – אנחנו יודעים להתגבר עליהם. כך למדנו וכך התחנכנו, ואני מקווה שנגיע לשיתוף פעולה עם איילת שקד והימין החדש", הוסיף יוגב.

לגבי המחלוקות שהתגלו בעבר מול נפתלי בנט, אמר יוגב, "אני כבר הבנתי, כאב וכעס אינם תוכנית עבודה ומוטלת עלינו לאחד את כל הכוחות, כולל נפתלי בנט. כולנו צריכים לבוא מתוך ענווה לאותו חיבור שיביא בסופו של דבר לתוצאה היותר טובה".