ריבלין במפגש. היום
ריבלין במפגש. היוםצילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ארח היום (ראשון) את צוות תאגיד השידור והאירוויזיון 2019 כהוקרה על הפקת המופע המוצלחת והמרשימה.

במפגש השתתפו מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, יו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר, מפיקת האירוויזיון זיוית דוידוביץ', הנהלת ועובדי התאגיד כאן 11 וצוות הפקת האירוויזיון.

הנשיא הודה לצוות שעמל רבות עבור הציבור בהפקת מופע האירוויזיון המרהיב והפסטיבל שליווה אותו, שהפכו לחוויה בלתי נשכחת עבור ישראלים רבים ותיירים מרחבי העולם.

"תודה רבה לכולכם", אמר הנשיא, "ואם אפשר להצטרף לצוות השופטים אני רוצה לתת לכם דוז פואה!", הוסיף.

"הפקתם אירוע בינלאומי ענק, עם קרוב ל-200 מיליון צופים ברחבי העולם שמעורר גאווה גדולה. אני לא מאמין שאני אומר זאת - אבל באירוע שהפקתם צפו יותר אנשים מאשר הצופים בגמר המונדיאל, אירוע הספורט הנצפה ביותר בעולם. בעיניי, זהו הישג כמעט דמיוני", ציין ריבלין.

עוד הדגיש הנשיא כי אין דמוקרטיה בלי שידור ציבורי ואמר: "אסור להסיר מסדר היום את השידור הציבורי ואסור לנו לשכוח אותו- שידור מטעם האזרח ועבורו. ההישג המרשים שלכם מוכיח יכולות אדירות ומהווה הישג עצום במקצוע שלכם, שמדינת ישראל התברכה בו."

מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ הודה לנשיא על המעמד ואמר: "הצלחנו ביחד, ההנהלה, המועצה הציבורית והשוק הפרטי, לייצר אירוע פורץ דרך גם ברמה ההפקתית, הטכנולוגית והתכנית. כל פריים היה מנומק ועבדו עליו שעות. מעל 5000 ישראלים עבדו בהפקה הזאת והתעקשנו שכל עובדי המפתח יהיו ישראלים. אנחנו חוגגים פה גם את הישג האירוויזיון אבל גם צריך להגיד משהו על תאגיד השידור הציבורי. התאגיד הצליח להוכיח תוך שנתיים שאפשר לבצע רפורמות ולשפר את השירות לאזרח, ורק התחלנו. תוך שלוש שנים אני מבטיח שנהיה גוף התוכן הכי טוב בישראל, של האזרח ולמענו."

יו"ר מועצת תאגיד השידור, גיל עומר הודה גם הוא לנשיא והוסיף: "האירוויזיון שנערך בישראל, הוא תעודת כבוד למדינת ישראל ולתאגיד שעמד בהפקת ענק שכזאת, שנתיים בלבד לאחר הקמתו. זו הייתה תצוגת תכלית ליכולות, למצוינות, לראיית השונה והאחר בעצם הנגשת המופע לאוכלוסיות שונות ובעיקר לפוטנציאל הענק של התאגיד שמוכיח את עצמו בשיעורי חשיפה חסרי תקדים, שאין לי ספק שילכו ויגדלו. השידור הציבורי הוא אבן יסוד בכל דמוקרטיה ויש לשמור עליו מכל משמר, ואני כולי תקווה שכך יהיה."