ברכת הרב נבנצל למסגרת המתחדשת
ברכת הרב נבנצל למסגרת המתחדשתצילום: אריה אורנג'

תלמוד תורה 'אחינועם' שברובע היהודי בירושלים משנה את צביונו, הופך לחרדי לאומי ובימים אלה קורא למשפחות בוגרי הנח"ל החרדי, גדוד 'נצח יהודה' לשלוח את ילדיהם ללימודים בו.

השינוי באופיו של תלמוד התורה 'אחינועם' מתרחש בתום מאבק של שלוש שנים בהם פעלו הורי התלמידים מול הגורמים במשרד החינוך להוצאתו ממסגרת החינוך העצמאי ומעברו לתכנית חינוכית חרדית לאומית. נשיא תלמוד התורה ימשיך להיות רב הרובע היהודי, הרב אביגדר נבנצל.

לקראת שנת הלימודים הבאה מפרסמים אנשי ועד ההורים של תלמוד התורה קריאה לבוגרי 'נצח יהודה' לשלב את ילדיהם לשורותיו של תלמוד התורה.

יו"ר ועד ההורים, אריה אורנג', מספר כי הפנייה לבוגרי הנח"ל החרדי מתמקדת דווקא בהם מתוך התחושה שרוח הלימוד המאפיינת את המוסד תואמת את הצעירים שבחרו לשמור על אורח חיים חרדי בשילוב שירות בצה"ל והכרה במוסדות המדינה ורצון לתרום לה.

עוד מציין אורנג' כי גם כיום המגזר החרדי עדיין אינו מכיל באופן מלא את בוגרי הנח"ל החרדי, והדבר בא לידי ביטוי גם בקושי הקיים בשילובם של ילדיהם במסגרות הלימוד החרדיות, גם לאחר שהקימו משפחות חרדיות לכל דבר, ומשום כך נדרשת עבור ילדיהם מסגרת התואמת את תפיסת עולמם הרוחנית והאידאולוגית.

בפניה לבוגרי המסגרת הצבאית-חרדית כתבו חברי ועד ההורים כי "אופי הת"ת ואוכלוסיית ההורים מתאימים באופן מובהק לאלו שבחרו לשרת ב'נצח יהודה'. בעקבות המעבר למחוז החרדי במשרד החינוך, נפתחה ההרשמה מחדש לכתות א-ח ואנו מציעים לכם לרשום את בניכם לשנת הלימודים הקרובה. בוגרינו ממשיכים בעיקר לישיבות תיכוניות -חרדיות ולישיבות תיכוניות איכותיות".