אסתר חיות
אסתר חיותצילום: Flash90

שופטי בג"ץ, הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופטת יעל וילנר, דחו היום (שני) את עתירתו של תיאטרון אל מידאן נגד שלילת תקצובו בשנים 2016 ו-2017.

העתירה נדחתה לאחר שהשופטים קבעו כי התיאטרון לא עמד בקריטריונים לזכאות לתמיכה, וכי גם הסכם הפשרה שנחתם בין התיאטרון לבין משרד התרבות לא מקנה לתיאטרון זכות לקבלת תמיכה תקציבית.

נזכיר כי התיאטרון עמד במרכזה של סערה ציבורטית, בגין הצגה שהעלה על פי סיפור חייו של המחבל וליד דקה, אשר רצח את החייל משה תמם הי"ד.

אולם, שלילת התקציב התבססה על אי עמידתו של התיאטרון בקריטריון של כמות הפעילות בו, וכפי שציין השופט מלצר בפסק הדין, "נתוני הביצוע של העותרת בשנת 2016 היו נמוכים מאד, גם ביחס לתנאי הסף ל"תאטרון קטן", המפורטים במבחני התמיכה. המסקנה אשר נבעה מן הנתונים היתה שהעותרת לא עמדה בתנאי הסף לקבלת תמיכה בשנת 2016".

השופט אף קבע כי התיאטרון לא הוכיח שכמות הפעילות בו בשנים 2016 ו-2017 היתה נמוכה בגלל העיכוב בהעברת התקצוב לתיאטרון לשנת 2015, כפי שטענה הנהלת התיאטרון בעתירה.

הנשיאה חיות הוסיפה בפסק הדין, כי התיאטרון נמנע מהצגת התמונה המלאה בפני ועדת התמיכות על מנת להוכיח את הפגיעה בו על ידי משרד התרבות כפי שטען, ועל כן למרות שיש לקבל את חלק מטענותיו יש לדחות את העתירה.