הפתעה בגמר החידון "בעקבות חמיצר ואוצרות הכנסת": יובל וייס, בן 20 בלבד, תלמיד ישיבת הסדר מגבעת שמואל, הצליח להביס למעלה מ-100 משתתפים, רובם מבוגרים ממנו ובעלי ניסיון בתחרויות דומות, וזכה במקום הראשון ובפרס כספי בסך 5,000 שקלים.

"זה היה מורכב ודרש חשיבה יצירתית, כמו גם היכרות עם הכנסת והמשכן. היה כיף", אמר וייס בתום התחרות.

במקום השני, בפרס בסך 2,500 שקלים, זכה דודי לבנטל, בן 47 ממבוא חורון אשר עוסק בתחום האינטרנט והמחשבים, ובמקום השלישי וב-1,500 שקלים, ציון זוארץ בן 52 מאשקלון, מנהל בשירות לקוחות בחברת החשמל.

יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, אשר הזניק את המתחרים הנרגשים, אמר להם: "נבחרתם לגלות את הסודות והרגעים ההיסטוריים הטמונים בכל סנטימטר במקום המופלא הזה. כנסת ישראל היא ביתם של כלל אזרחי ישראל. 120 חברי הכנסת הם שליחי הציבור שהגיעו לכאן כדי לייצג את הפסיפס המדהים של מדינת ישראל, ואני שמח שיש ציבור רחב המתעניין באמת בנעשה בבית הנבחרים ומעוז הדמוקרטיה הישראלי".

עם הזנקת יו"ר הכנסת, התרוצצו מאות המתמודדים בכל רחבי המשכן על מנת למצוא רמזים לפתרונות של לא פחות מ-14 חידות, בהם שמות של חברי כנסת לשעבר, אירועים היסטוריים במשכן, יצירות אמנות ועוד.

בתום שעה וחצי שהוקצבו לפתרון, התייצבו המתמודדים בזה אחר זה בכניסה לטרקלין שאגאל במשכן ומסרו למחבר החידון, דן חמיצר, את תשובותיהם.

חמיצר מסר כי כ-30% ממשתתפי הגמר הצליחו לפתור את כל החידות. יו"ר הכנסת אדלשטיין העניק ל-3 הפותרים המהירים והמדוייקים ביותר את הפרסים והתעודות.

בין המתמודדים היו כונסת הנכסים הרשמית במשרד המשפטים עו"ד סיגל יעקובי, אותה ליווה כעוזר קודמה בתפקיד, פרופ' דוד האן.

גם משה אבו עזיז, אשר זכה במיליון שקלים בתכנית הטלוויזיה "אחד נגד מאה", ניסה את מזלו וידיעותיו אך לא היה בין שלושת הזוכים הפעם. צעירת המתמודדים היא אור דמביץ, בת ה-13.

5,300 איש ואישה נרשמו לחידון ביום העצמאות האחרון, והתמודדו בשלושה שלבים, שניים מהם וירטואליים. השלב השלישי והאחרון התקיים היום במשכן הכנסת.

סה"כ ניתנו לא פחות מ-2 מיליון תשובות לשאלות השונות בשלבים השונים של החידון. בנוסף התבצעו עשרות אלפי ניסיונות כושלים של האקרים לפרוץ את אתר החידון, כולם נכשלו.