שחקני הנבחרת חוגגים
שחקני הנבחרת חוגגיםצילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל

ההצלחה תימשך? יממה אחרי ההישג האדיר של נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל, כשזו זכתה בפעם השניה ברציפות באליפות אירופה בכדורסל לנבחרות עד גיל 20, היום (שני) הוגרלה הנבחרת הבוגרת של ישראל למוקדמות היורובאסקט 2021.

הנבחרת הישראלית אותה מאמן עודד קטש, מאמנה של הפועל ירושלים, דורגה לפני ההגרלה בדרג החמישי מתוך שמונה, דבר שהבטיח לה יריבה אחת חזקה לפחות ואחת נוספת בינונית.

ואכן, בהגרלה שהתקיימה היום במינכן שבגרמניה, הוגרלה הנבחרת הישראלית לבית א' במסגרת מוקדמות היורובאסקט 2021, במסגרתו תשחק מול נבחרת ספרד החזקה ופולין.

אל שלוש הנבחרות הללו תצטרף נבחרת אחת נוספת מבין סלובקיה, קפריסין, או רומניה, כשזו תקבע בטורניר שיתקיים בעוד כחודש.

למעשה, 32 נבחרות ייקחו חלק בטורניר המוקדמות, כולל המארחות של שלב הבתים: צ'כיה, גאורגיה, גרמניה ואיטליה. הנבחרות יוגרלו לשמונה בתים של ארבע נבחרות כל אחת, כאשר שלוש הראשונות בכל בית יעפילו לאליפות אירופה.

במידה שהנבחרת הייתה מקבלת בבית שלה את אחת מהיריבות המארחות את הטורניר, זו הייתה צריכה לסיים באחד משני המקומות הראשונים, דבר ממנו במזל רב נמנעה ישראל.

כמו בשנה שעברה, גם השנה המשחקים בטורניר המוקדמות חולקו לשלושה חלונות אשר יתקיימו במהלך העונה כולה, דבר אשר ימנע משחקני NBA ויורוליג רבים שלא להופיע במדי נבחרתם, וכך יופיעו הנבחרות הרבות ללא בכירי שחקניהן.

עבור ישראל מדובר בחיסרון רק של הקפטן, עומרי כספי, כשמלבדו אפילו שחקני מכבי ת"א סביר להניח שייקחו חלק בנבחרת כמו שעשו השנה.

מי שכמובן תהיה אחת מהנפגעות המרכזיות של המשחקים בשיטת החלונות זו נבחרת ספרד, יריבתה העיקרית של ישראל בבית א'. אולם במוקדמות גביע העולם 2019 היא הסתדרה היטב ללא סוללת כוכביה מהליגות הבכירות, אבל לא מן הנמנע שהספרדים, המאומנים בידי סרג'יו סקאריולו הוותיק מאיטליה, ישתפו את מי שהפסידו רק אמש לנבחרת העתודה של ישראל בגמר אליפות אירופה - שחקני העתודה שלהם.

רק הפתעה גדולה תמנע מהנבחרת הישראלית הבוגרת לא להעפיל לטורניר היורובאסקט ולהמשיך למעשה את ההצלחה של הכדורסל הישראלי.