מיסיון. אילוסטרציה
מיסיון. אילוסטרציהiStock

פרסומת תמימה שהופצה לאחרונה בכמה כלי תקשורת, העלתה את חשדה של אישה המתגוררת בבת ים.

הפרסומת שהציעה "קום והתהלך בארץ האבות. טיולים לכל הארץ חינם!" גרמה לחושיה המחודדים להבין שמשהו אינו כשורה.

היא חייגה למוקד החירום של יד לאחים, דיווחה על הטיול ומסרה את המודעה שהופיעה בעיתון. "העובדה שהטיול שהוצע היה בחינם, עוררה את חשדי", אמרה.

ביד לאחים נכנסו במהירות לתמונה וגילו כי אכן מדובר בתרמית מיסיונרית מסוכנת. אחד מפעילי השטח של יד לאחים נרשם לטיול, בעודו מתחזה לאזרח תמים, ובשעה האמורה בה היה אמור הטיול לצאת לדרך, הגיע למקום צוות מיחידת המתנדבים העירונית של יד לאחים והזהיר את היהודים התמימים שעמדו לעלות לאוטובוס כי מדובר במיסיונרים.

שמעון אברג'ל, רכז השטח של יד לאחים, מתאר את המהומה שהתחוללה במקום."כשהגענו לנקודת האיסוף גילינו עשרים בני אדם שהתכוננו להשתתף בטיול. כשהאנשים שהתאספו שם הבינו שהמיסיונרים הצליחו להערים עליהם ופיתו אותם לטיול שנועד להמרת דת, הם פתחו בצעקות וגידפו את המיסיונרים. רובם הבהירו שלא יסכימו להשתתף במסע הזה".

בסופו של דבר, עלו לאוטובוס חמישה אנשים בלבד, רובם גויים. מידע מאומת שהגיע ליד לאחים מאוחר יותר, העיד כי אכן, כצפוי, הנסיעה כללה בתוכה גם עצירה באתרי מיסיון נוצריים.

בבוקרו של יום ראשון האחרון ניגשו אנשי יד לאחים לתחנת המשטרה בבני ברק והגישו תלונה. בתלונתם טענו הפעילים כי הטיול ששולב עם הטפה מיסיונרית נוגד את חוק העונשין הקובע עונש מאסר למי שיעניק טובת הנאה כפיתוי להמרת דת.

ביד לאחים אומרים כי על משטרת ישראל "לפעול במהירות לעצירת הטיולים המוצעים על ידי המיסיונר אברמוב לציבור הרחב "וכן לעכב אותו לחקירה על כך שהוא עובר על החוק".

לדבריהם, "סעיף 174א' לחוק העונשין קובע ברורות: 'הנותן או מבטיח לאדם כסף, שווה כסף או טובת הנאה חומרית אחרת כדי לפתות אותו להמיר דתו או כדי שיפתה אדם אחר להמיר דתו, דינו - מאסר חמש שנים'. ברשותנו עדות מוכחת לפעילות כזו, ואנו מקווים כי הפעם המשטרה לא תמהר כדרכה לגנוז את התיק בגין 'חוסר עניין לציבור'. הציבור היהודי בארץ, על כל גווני, מגלה עניין רב בנושא המרת דת ויש קונצנזוס רחב וחוצה מגזרים כנגד פעילות מיסיונרית נוצרית".

בארגון שבים ומבקשים מהציבור לפקוח עין מפני הפעילות המיסיונרית הגוברת בתקופה זו: "המיסיונרים מנצלים את ימי החופשה כדי להטיף לציבור, כולל כפי שראינו כעת בעטיפה שקרית של נופש ומתנות. כל מי שפוגש במפגע מיסיונרי או בפעילות חשודה שעלולה להצטייר ככזו, מוזמן להתקשר מידית למוקד החירום שלנו".

"עבירה על חוק העונשין". התלונה שהגישו יד לאחים
"עבירה על חוק העונשין". התלונה שהגישו יד לאחיםצילום: יד לאחים