"אין פתרון לעזה בלי החזרת הדר ואורון"

הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיע לטקס האלטרנטיבי של המשפחות השכולות ממבצע צוק איתן ושוחח עם פרופ' שמחה וד"ר לאה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין הי"ד המוחזק בידי חמאס.

ההורים שאלו את גנץ מה לדעתו צריך לעשות כדי להשיב הדר ואורון שאול. גנץ השיב: "אני כראש ממשלה ולא רק כראש ממשלה ברגע שתהיה לי יכולת השפעה, אמיתית לא דקלרטיבית, אוודא שנעשים כל המאמצים כדי להחזיר את אורון ואת הדר"

הוריו של סגן הדר גולדין הזכירו לגנץ את החלטות מועצת הביטחון בנושא ואת הקביעה כי השבת הנעדרים היא דרישה הומניטרית לפני כל הסכם.

גנץ אמר: "זה נושא משמעותי שחוצה מפלגות זה לא עניין רק של מחאה או של הפגנה או הבעת כאב, שכמובן הכל לגיטמי וחשובים מאוד. זו שאלה של כלים פרקטיים".

ד"ר שמחה גולדין חזר והדגיש: "מוכרחים לדבר בצורה יותר נחרצת ויותר ברורה כי הדברים לא נעשים. אני לא מצפה שאתה תיקח את זה לכיוון הפוליטי, אני מצפה שאתה תיקח את זה לכיוון המדיני ביטחוני בתוך מערכת הבחירות".

גנץ הסביר כי הוא רואה בנושא חשיבות מיוחדת, אך אינו יכול לפעול: "אין אירוע שאני מדבר על נושאי ביטחון והנושא של השבויים והנעדרים לא עולה, אני לא יושב כרגע על הציר המודיעיני ועל ציר ההחלטות כשאשב נוכל לדבר בצורה יותר מעשית".

האם השכולה לאה גולדין ענתה לו ואמרה כי כיום הכל גלוי וכי ניתן לראות את העברת הסחורות לעזה במעברים. גנץ ענה: "אין פתרון לעזה בלי החזרת הדר ואורון".

בסיום שיחתם הסביר ד"ר שמחה גולדין לגנץ מדוע לא יכנס לטקס הרשמי: "אני מאוד מעריך את הרמטכ"לים ואת הנשיא אבל אני לא יכול לשמוע את ראש הממשלה מבטיח את אותו דבר חמש פעמים. לא יכול".