גנץ, אשכנזי ושטרן עם ראש העיר לנקרי
גנץ, אשכנזי ושטרן עם ראש העיר לנקריצילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ח"כ גבי אשכנזי וח"כ אלעזר שטרן קיימו היום (רביעי) סיור בעיר עכו. את הדרך ממרכז הארץ לעכו עשו גנץ ואשכנזי בנסיעה ברכבת ישראל.

בעכו נפגשו עם ראש העיר שמעון לנקרי ובכירי העירייה. לנקרי התייחס לאתגרים עמם העיר מתמודדת, ולצורך הדחוף בתיקון חוק הטבות המס, כדי למנוע הגירה שלילית ונזק בלתי הפיך לעיר. לנקרי טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב להיפגש עמם ולדון בנושא.

הם גם סיירו בשכונות ונפגשו עם תושבי עכו והאזור.

ח"כ גנץ אמר כי "עכו היא עיר ייחודית שהיא דוגמה לחברה הישראלית – יש בה דו קיום והנהגה צעירה וצומחת. נעשה פה עוול משווע בנושא הטבות המס. בייחוד כאשר מדובר במיליונים בודדים ולא במיליארדים. אנחנו נתקן את זה לאחר הבחירות - בלי משחקים. לצערי, אנחנו מתרוצצים בשבועות האחרונים ממשבר למשבר – ראינו את משבר המיגון באשקלון, פגשנו את האחיות, דיברנו עם בני העדה האתיופית שיש להם שבר עם המדינה. חבל שראש הממשלה לא בא לכאן. זה עוד משבר שכחול לבן תפתור".

אשכנזי הוסיף כי "העיר הזו היא סמל לדו קיום. לאיך צריך להנהיג ולנהל. הפגיעה בהטבות המס מקוממת. גם אחרי שבאופן מובהק וברור הדבר פוגע בעיר – ממשיכים לפגוע. זה זלזול בעיר ובתושבים. בני החליט לבוא לכאן יחד איתי, ולהתייצב לצדו של ראש העיר. התפקיד שלנו הוא לחזק אתכם. זה יציל את ההשקעה שנעשתה כאן בכסף ומשאבים. אנחנו נתקן את זה. ראש העיר פנה באחריות לראש הממשלה ולממשלה שהתעלמה מהם. נתניהו דואג רק לנתניהו. אנחנו נדאג לעיר עכו".

ראש העיר סיכם את הביקור. "כבוד הוא לנו שהגעתם לעיר. המדינה עשתה עוול לעכו. ביקשתי מבני וגבי להגיע לעזור – והם התייצבו מיד. כולם מגיעים לפה חוץ מזה שצריך להגיע. ציפינו שנתניהו יגיע. זה לא קרה. עכו לא תעמוד באפליה הזו פעם נוספת. התושבים לא יוכלו להשאר פה. לא ניתן להרוס את עכו בשביל מיליונים בודדים אחרי ההשקעה העצומה שנעשתה פה בחינוך ותשתיות. זו התעלמות וחוסר הבנה. לא ניתן לזה לקרות".