ריקן הערב מול הרומנים
ריקן הערב מול הרומניםצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

ברגל שמאל. את העונה הקודמת סיימה מכבי ת"א עם מאזן מרשים של הפסד אחד בכל משחקי ליגת העל בכדורגל, הערב (רביעי) היא כבר עם הפסדה הראשון לעונת 2019/20.

המכבים מת"א פתחו הערב את עונת 2019/20 באופן רשמי, כשעלו לשחק ברומניה מול קלוז' המקומית, במסגרת המשחק הראשון מבין שניים בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות.

התל אביבים שהפסידו מספר משחקים בהכנה שהדליקו נורות אדומות בכל הקשור למשחק ההגנה שלהם וביצעו רכש מועט במיוחד במהלך פגרת הקיץ, היו רחוקים מרחק שנות אור מהיכולת שאפיינה אותם במהלך העונה שעברה, וההפסד הערב הוא לא נורא אמנם אך בהחלט נורת אזהרה נוספת לקראת העתיד לבוא עליהם.

הצהובים אמנם הגיעו לרומניה ללא הקפטן שרן ייני, כשגם אנריק סבוריט ועומר אצילי פצועים וחסרו למאמן הסרבי איביץ', אך גם זה לא מהווה תירוץ מספיק טוב ליכולת הרעה שהציגו הערב השחקנים ששיחקו על כר הדשא ברומניה.

מי שבעיקר רשום על ההפסד הערב הוא השוער החדש של התל אביבים, היווני אנדראס יאניוטיס ששיחק את משחקו הרשמי הראשון במדי האלופה מישראל. השוער היווני שהגיע בקול תרועה רמה במקומו של ראיקוביץ' שנמכר למונאקו הצרפתית, יצא בדקה ה-22 רע מאוד לכדור גובה, ואיפשר למאחרים הרומנים לעלות ליתרון משער בנגיחה.

ההתקפה התל אביבית ניסתה לכפות שיוויון, אך שכטר, אופאדו, קנדיל ודור מיכה נתקלו בחומה בצורה במעט המצבים אליהם הגיעו.

בכלל, התל אביבים עלו בהרכב משני, חלקו בשל הפציעות והחוסרים וחלקו בשל מה שהיה נראה כמעין זלזול ביריבה או אולי ניסיון לגרור את ההכרעה בהתמודדות לאצטדיונם הביתי הזמני, אצטדיון נתניה בשבוע הבא.

כניסתו של דור מיכה במחצית השניה עוררה מעט את התקפת התל אביבים, אך היה זה מעט מדי ומאוחר מדי והקבוצה שמחזיקה בשיאים הישראליים הגדולים באירופה והפסידה רק משחק אחד בעונה החולפת במסגרת ליגת העל, רושמת הערב את הפסדה הראשון לעונה החדשה במסגרת האירופית, בעונתה האירופית ה-20 שלה.

כשבשלב הבא מחכה יריבה כמו סלטיק הסקוטית, חלום ההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות, נראה כמו בלתי אפשרי. בטח לא ביכולת של הצהובים מת"א כמו הערב. האם בשלישי הבא הדברים יראו אחרת?