עפר שלח
עפר שלחצילום: קובי ריכטר/TPS

ח"כ עפר שלח ממפלגת כחול לבן התייחס לאפשרות שמפלגתו של אהוד ברק תתאחד עם מפלגת מרצ, לחיסול המסתורי שאירע ליד גבול סוריה ולסערה סביב גירוש עובדים זרים וילדיהם.

צריך לגרש את האימהות והילדים?
"מדינה ריבונית זכאית שתהיה לה מדיניות הגירה. ובמסגרת זו, את מי שאפשר להוציא מכאן – לגיטימי להוציא אותו. אבל מה שממשלת ישראל לא עושה כבר שנים זה לטפל בבעיה. את ה-21 אלף הללו צריך לפזר אותם בכל המדינה וגם לשקם את דרום תל אביב. את כל זה לא עושים כי הרבה יותר קל לצייר שנאה, גזענות ופחד. ככה מציירים אותו כ'אחר'".

מה נוכל לדעת על החיסול בסוריה?
"פעם נוספת קונים אותנו על מבצעים מיוחדים בשושו. בתוך בסיסים של הצבא הסורי מקיימים נוכחות שמכוונת כדי לייצר את 'חזית הגולן מול ישראל'. הכישלון המדיני המתמשך של נתניהו הוא כאשר אתה לא מצליח לקיים מדיניות".

התקיפה בסוריה הייתה מטעמי יח"צ ולא מטעמים ביטחוניים?
"חס וחלילה. תקיפות נעשו מאז ומתמיד, גם ללא תקופת בחירות".

מסתמן, נכון לשעה זו, שברק יוותר על המקום שלו וניצן הורביץ יעמוד בראש הרשימה.
"נשאלת השאלה בשביל מה כל הרעש? כדי שיאיר גולן יהיה מספר 2 ברשימת מרצ? אסור שיהיה איבוד קולות בגוש שרוצה להחליף את השלטון. לא צריך להתאחד נכון לעכשיו, לא תמיד אחד פלוס אחד הוא בהכרח שתיים. בלב הגוש הזה, החשיבות להיות המפלגה הגדולה עולה פי כמה וכמה, עומדת רק כחול לבן. יש מהומה רבה, ואי הבנה רבה".

אתה קורא לברק לפרוש?
"אני לא עוסק בו אישית. הקמפיין של ברק הוא בכלל לראשון לאוגוסט, התוכנית שלו הייתה להיות ראש הגוש וזה התפורר לגמרי. מאז הוא מקיים קמפיין של חיבורים כי אם הוא יילך לבד יהיה עליו לחץ גדול לפרוש. מלבדו אף אחד לא עושה קמפיין חוצות. כל ראשי כחול לבן נסעו ברכבות ובאוטובוסים כדי לפגוש אנשים, זה חלק מהקמפיין שלנו. קיץ וחם וחופש וחו"ל – אנחנו מכוונים את הקמפיין שלנו ל-17 בספטמבר".

ועדיין אתה לא אומר: ברק אל תתמודד.
"אין לי מה להגיד, בוודאי שלא עד הראשון לאוגוסט. כרגע יש פה מהומה גדולה שלא ברור מה היא מוסיפה כדי להחליף את נתניהו ולא למפלגות בסיסי משמעותיות כמו העבודה ומרצ. לגבי ההתנצלות אמש, זה אירוע שהוא אבן כבדה ביחסי יהודים-ערבים ומבחינת המשטרה, אז לעטוף את זה בהתנצלות כלאחר יד? אני מתרגש מדברים אחרים. לא מזה".