רונאלדיניו בביקורו הקודם בישראל. יחזור שוב?
רונאלדיניו בביקורו הקודם בישראל. יחזור שוב?צילום: ינון פוקס, בית"ר נורדיה ירושלים

נבחרת ברזיל בישראל. רק לפני שנה הייתה אמורה להגיע לישראל נבחרת הכדורגל של ארגנטינה, למשחק ראווה יוקרתי במיוחד מול נבחרת ישראל בכדורגל, כחלק מחגיגות ה-70 למדינת ישראל.

ביקורה של הנבחרת הארגנטינאית התבטל, בשל לחצים של פעילים פרו-ערבים ובראשם יו"ר ההתאחדות לכדורגל הערבית, המחבל לשעבר ג'יבריל רג'וב, מה שהביא לו לעונש השעיה לשנה מכל פעילות.

בינתיים, בעיריית חיפה עמלו בשנה האחרונה להביא לישראל נבחרת חזקה לא פחות, הגם שזו אינה משחקת כדורגל מקצועני כבר שנים - כוכבי נבחרת ברזיל לשעבר.

על פי ההסכם שנחתם אמש בין חברת mtr7 ובין נציגי עיריית חיפה ומנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה, נקבע כי משחק הראווה שיתקיים במסגרת משחק השלום, ייערך באצטדיון החדש בחיפה בתאריך 29.10.19 ובו ישחקו כוכבי העבר של נבחרת ברזיל מול כוכבי העבר של הכדורגל הישראלי.

מי שצפוי להגיע לארץ ולא בפעם הראשונה הוא לא אחר מאשר רונאלדיניו הברזילאי, אליו עשויים להצטרף גם רוברטו קרלוס, ריבאלדו וקאקה שעדיין משחק כדורגל מקצועני.

בדומה למשחקה של בית"ר ירושלים מול אתלטיקו מדריד הספרדית לפני כחודשיים, גם אל משחק השלום שיתקיים באצטדיון סמי עופר שבחיפה צפויים להגיע רבבות צופים שימלאו את האצטדיון מפה לפה, כאשר בנוסף זה ישודר גם באחד מערוצי הטלוויזיה הגדולים ביותר בדרום אמריקה.

"משחק השלום הוא הזדמנות יוצאת מן הכלל לעיר חיפה מבחינה תיירותיות ובינלאומית", אמר עו"ד דוד עציוני סגן ראש עיריית חיפה.

"כוכבי העבר שכולנו גדלנו עליהם מברזיל ומישראל יגיעו לשחק לנגד עינינו באצטדיון המפואר ביותר בארץ שהחברה הכלכלית לחיפה ניהלה את הקמתו. זו הזדמנות להיחשף לעיניי קהל צופים רב ברחבי העולם, שיראה בטלוויזיה את ההתקדמות שחיפה עשתה בתחום תשתיות הספורט. זאת לצד המסר שייצא מהעיר - ידידות, אחווה וחיבור בין עמים באמצעות הכדורגל. אני מודה לראש העירייה, עינת קליש רותם, על שנתנה את ברכת הדרך לקיום האירוע וכן לחברה הכלכלית שלקחה על עצמה את הפקת האירוע בשיתוף כל גורמי העירייה שנרתמו למשימה החשובה".