חוגג ובניון. יוצאים לדרך חדשה עם האוהדים
חוגג ובניון. יוצאים לדרך חדשה עם האוהדיםצילום: פלאש 90

אחרי פגישה לילית אמש בסופה הגיעו להבנות, קיימו היום (חמישי) הבעלים של בית"ר ירושלים וראשי ארגון האוהדים 'לה-פמיליה', מסיבת עיתונאים דרמטית במיוחד בבית סוקולוב שבת"א.

כזכור, רק הבוקר הודיעו במועדון מהבירה על הרגעת הרוחות מול ראשי ארגון האוהדים האדוק של הקבוצה, ארגון 'לה-פמיליה', בתום שבועיים סוערים במיוחד והחלפת מהלומות ושלל איומים.

כל אלה הגיעו לאחר שלפני כשבועיים, באימון הפתיחה החגיגי של הבית"רים, כ-50 ילדים שרו שירים גזעניים בגנותו של שחקן הרכש החדש, עלי מוחמד, דבר שהביא את הבעלים חוגג להודיע כי הוא שוקל את המשך דרכו בקבוצה ובהמשך כי הוא ינקוט צעדים מרחיקי לכת נגד אותם אוהדים, החל מתביעות אזרחיות ועד איסור הכנסת אביזרי עידוד של ארגון האוהדים הירושלמי.

כאמור, הלילה הגיעו שני הצדדים להבנות במטרה לתת לשחקנים ולמערכת את הדחיפה המירבית, כששם אמרו כי "עכשיו זה הזמן להתאחד".

את מסיבת העיתונאים המיוחדת פתח נציג ארגון האוהדים 'לה-פמיליה', גיא ישראלי. ישראלי סיפר כי לדעתו אוהד צריך להשמיע את קולו בתוך תחומי המגרש וביציע ולא במסיבת עיתונאים אך בשל הסערות בשבועיים האחרונים החליט לבוא ולהשמיע את קולו שלו ושל כל ארגון האוהדים אותם הוא מייצג.

"דווקא בימים אלו, ימי בין המצרים, תקופה קשה לעם ישראל, חשוב לבוא ולהשמיע את הקול שלנו ולהראות לכולם שאנחנו לא מי שמנסים לצייר אותנו בתקשורת - אנחנו לא גזענים", אמר ישראלי נציג ארגון האוהדים.

עיקר דבריו של ישראל הופנו לאוהדים הרבים של המועדון הירושלמי לו יש את כמות האוהדים הגדולה ביותר בארץ, הפזורים בכל הארץ. "לאחרונה היו הרבה דיבורים בין הקהל של בית"ר. זה הזמן לאחד ולהגיד לכולם להירגע. אני רוצה להגיד תודה רבה למשה חוגג על השקעה בלתי מבוטלת של מיליונים. אני אומר את זה בלב שלם. חיכינו תמיד לבעלים כזה".

ישראלי סיפר על מה שהביא אותו למסיבת העיתונאים, כשאמר "השיחות עם חוגג התקיימו בגלל מקרים שלא היו צריכים לקרות. באימון הפתיחה שחקן שלנו נפגע וזה לא היה צריך לקרות. מעולם לא הייתה לנו בעיה עם השחקן, הזר הכי טוב בליגה, ברוך הבא לקבוצה".

על הדברים המדהימים שעושה ארגון האוהדים אמר ישראלי "אנחנו עושים רבות למען הקבוצה במשך השנים. אנחנו ארגון מאוחד מאוד. הקהל של בית"ר תובעני ואוהב את הקבוצה. אף פעם לא הייתה לנו בעיה עם שחקן כזה או אחר. כולם מתקבלים בברכה בבית"ר ומרגישים בבית. כל הזמן משייכים ללה פמיליה גזענות, אבל אנחנו היחידים שנלחמו בגזענות. מי שנתן שקט במועדון בעונה שעברה זה ארגון לה פמיליה, שהיה אחראי על השקט ביציעים. אנחנו גאים במי שאנחנו ולא מתביישים במי שאנחנו אף פעם".

הבעלים חוגג החמיא לישראלי על כך שהגיע ועמד מול המצלמות, ואמר כי "לא מובן מאליו שגיא הגיע לפה היום, זה רגע היסטורי למועדון. הוא אחד מראשי לה פמיליה והוא לקח על עצמו מנהיגות חיובית ואנחנו חייבים את זה ואומץ כדי להתקדם. זה טוב לבית"ר ירושלים".

לאחר מכן התייחס בעלי בית"ר למצב במועדון מאז ההחתמה של עלי מוחמד ואמר: "בחודש וחצי האחרונים אנחנו מקיימים אינספור פגישות ודיונים בנושא. זה קודם כל חשוב לבית"ר ירושלים. עם כל הכבוד לארגון לה פמיליה או לכל ארגון אחר, הדבר הכי חשוב הוא המועדון. אנחנו בעם ישראל, מי ששוכח את העבר אין לו עתיד. אסור לנו להיות עם זיכרון קצר. אסור לנו לשכוח שנרצחו שישה מיליון יהודים בשואה, ההורים שלי גורשו ממרוקו ומטוניסיה בגלל גזענות. אסור לנו לשכוח את זה וצריך להוקיע את הגזענות תמיד. אני קבעתי קווי יסוד ואני שמח שבמקום שיהיו מלחמות, אנחנו יוצאים לדרך חדשה. אנחנו מאשרים היום תקציב של 80 מיליון שקלים בבית"ר ירושלים ואני לא יודע מתי הפעם האחרונה שהיה תקציב כזה בבית"ר. אני מאמין שביחד עם הקהל נוכל להגיע לתארים ולהישגים ולגרום לכולם ליהנות", אמר הבעלים הירושלמי.

חוגג המשיך להגן בצורה מעוררת כבוד על האוהדים הרבים של הירושלמים כשאמר "אם יש פה ושם מישהו קיצוני שצועק כל מיני שטויות, זה לא מעיד על הכלל. אנחנו נילחם בכל הכוח בקיצוניים האלה בצורה פרטנית. אנחנו רוצים לשפר את חוויית הצפייה בטדי, ליצור הצלחות. זה יום מיוחד ומשמח מאוד למועדון הזה, בעיר הבירה ובעיר הקודש עם האוהדים והשחקנים כאלה שאומרים לגזענות די. אני מאחל לנו בהצלחה".