הילד ניצל
הילד ניצלצילום: דוברות המשטרה

לוחמי יחידת המסתערבים של משמר הגבול ולוחמי צה''ל חילצו ילד יהודי בן חמש וחצי שעל פי החשד נלקח על ידי אביו הערבי לאחר סכסוך עם בת זוגתו היהודייה, אמו של הילד.

האב נעצר ועימו חשוד נוסף - נהג שתכנן להבריח אותם מהמקום.

מארגון להב''ה נמסר: "מברכים את כוחות הביטחון ואת כל היהודים הטובים שפעלו להחזרת הילד, ביניהם משה בן זיקרי מלהב"ה, אלחנן גרונר מהקול היהודי, השר בצלאל סמוטריץ', ענת גופשטיין ועו"ד ורד לוי מלהב"ה. בזכותכם עוד ילד יהודי שב הביתה".

חקירת המשטרה החלה לפני מספר ימים לאחר שאישה יהודייה בעלת אזרחות ישראלית הגיעה למעבר מיתר עם סימני אלימות קשים על גופה וסיפרה כי בן זוגה הערבי, תושב דהרייה שבחברון, היכה אותה ולקח את בנם המשותף בן ה-5 וחצי.

עם קבלת הפרטים בוצעו פעולות מורכבות לאיתור החשוד. במהלך החקירה נחשפה המשטרה בין היתר להודעות בהן איים החשוד כי יפגע בילד ובעצמו אם יהיה ניסיון לקחת אותו ממנו. החשוד נמלט ממקום למקום עד שהסתתר באזור חברון.

בלילה האחרון פעלו הכוחות במשך שעות ארוכות במטרה לאתר את החשוד ואת הילד, תוך ביצוע פעולות מסוערבות מורכבות שהובילו לפשיטה על מתחם בו גרים הוריו של החשוד, אליהם הוא הגיע.

עם כניסת הכוחות למתחם ניסה החשוד להימלט יחד עם בנו ובסריקות הוא נמצא מסתתר בסמוך לבית רגע לפני שחשוד נוסף הבריח אותו ואת בנו ברכב.

האב, פלסטיני תושב חברון בשנות ה- 30 לחייו נעצר ובנו בן החמש וחצי אותר. כמו כן נעצר חשוד נוסף, הנהג שהתכוון ככל הנראה להבריח אותם מהמקום.