מתן כהנא
מתן כהנאצילום: יוסי זליגר, פלאש 90

אל"מ (במיל.) מתן כהנא ממפלגת הימין החדש לא מצליח להבין למה אין עדיין רשימה אחת המאחדת את המפלגות מימין לליכוד, ומגיע למסקנה שכנראה "שהרב פרץ באמת לא מעוניין באחדות".

בראיון לגלי צה"ל התייחס כהנא לפגישה בין ראשי מפלגתו למפלגת הבית היהודי שנדחתה להיום (ראשון) בערב. "הפגישה הייתה אמורה להיות אתמול", אמר. "אחר כך היא נדחתה לבוקר ועכשיו היא נדחתה לערב אלו הנתונים".

הוא הוסיף, "היא לא בוטלה, אבל זה נראה כאילו מישהו פה גורר רגליים בכל המשא ומתן. לא ככה מתנהג מישהו שבאמת רוצה אחדות כמה ימים לפני מועד הגשת הרשימות".

"אנחנו מרגישים שמאז שאיילת שקד לקחה את הובלת הימין החדש שמנו הצעות מאוד מאוד נדיבות בשולחן המשא ומתן, הצעות שכמעט מבטלות את היתרון העולה בסקרים היום ואת התמיכה בנו שהיא כפולה. שמנו הצעה שכמעט בכל מקום יש יתרון לאיחוד מפלגות הימין ועדיין לא נראה שהם מתכוונים לחתום איתנו", אמר.

לדבריו, "ההצעה של הרב פרץ לשלושה מקומות בתשיעייה הראשונה היא הצעה מנותקת מהמציאות וזה נראה שהרב פרץ באמת לא מעוניין באחדות".

"אני פשוט לא מצליח להבין את סיפור הזה", הוסיף. "אנחנו חייבים להיות מאוחדים בגוש מימין לליכוד משום שזאת הדרך היחידה להשפיע על כך שתהיה ממשלת ימין אמיתית ביום שאחרי הבחירות. אוי ואבוי לנו אם לא נבוא מאוחדים".

על שאלת העומד בראש איחוד שכזה אמר כהנא: "זאת סיטואציה מגוחכת. את הבלוק הטכני כדאי שתוביל מי שתביא הכי הרבה מנדטים לבלוק הזה. זה השיקול היחיד. אני יודע שיש כאלה שחושבים שבבחירות לא המנדטים זה הדבר הכי חשוב אבל מסתבר שכן, בבחירות דווקא המנדטים זה מה שחשוב ואין סקר אחד שלא מראה שאיילת שקד בהובלת הגוש הזה תביא הרבה יותר מנדטים. זה טוב גם להם, ככה שבאמת לא ברור לי מה הסיפור".

כהנא הדגיש שהימין החדש לא ילך לאיחוד שבו שקד לא עומדת בראש. "זה יהיה מגוחך. זה לא רלוונטי. אנחנו לא נלך לאיחוד שמביא 7 מנדטים כשאפשר ללכת לאיחוד שמביא 12 מנדטים. אנחנו עכשיו במלחמה על הזהות של הממשלה הזאת ביום שאחרי הבחירות ואם אנחנו רוצים ממשלת ימין אמתית ורוצים שהליכוד לא יוכל להיגרר להקים ממשלת אחדות או ממשלת שמאל, אלא ממשלת ימין אמתית - אין לנו ברירה אלא שהגוש מימין לליכוד יהיה הכי גדול שאפשר ואת זה רק איילת שקד יודעת להביא".